Uw klant neemt op verschillende manieren contact met u op: in de winkel, via de telefoon, email en social media. Het is geweldig dat uw klant zoveel kanalen heeft om met u in contact te komen! De klant kan immers zelf kiezen welk kanaal en welk moment het beste uitkomt.

Multichannel klantcontact

Zo’n multichannel klantenservice is fijn voor de klant, maar maakt het multichannel management van uw organisatie wel wat ingewikkelder. Uw service moet over alle kanalen consistent en goed zijn, en dat kan met veel kanalen een uitdaging worden. Klantrelaties managen wordt een stuk complexer. Hoe houdt u nu overzicht over alle klantdata?

En dan is er ook nog live chat

Live chat is in opkomst en speelt binnen klantenservice een steeds belangrijkere rol. Maar ook met live chat wilt u graag elke klant professionele en gerichte service bieden die aansluit bij de klant en zijn behoeften. Daarnaast wilt u ook de data uit de live chat gebruiken om uw klantenservice te analyseren en zo te kunnen verbeteren zodat u elke klant uitstekende service kan blijven bieden. Hoe zit dat nu bij uw organisatie? Hoe kunt u alle data vanuit verschillende kanalen analyseren? En hoe herkent u uw klant op live chat en alle andere kanalen? ContactCare maakt dit gemakkelijk en inzichtelijk.
Vindt u het belangrijk dat uw klant op alle kanalen herkend wordt? Via telefoon, e-mail, social media én chat? Dankzij onze unieke software kunnen wij uw klant herkennen via elk kanaal en alle klantdata integreren tot één klantkaart. Op deze manier kunnen wij uw klant professioneel, efficiënt en gericht te woord staan, via welk kanaal dan ook.

Hoe zorgt ContactCare voor perfecte multichannel management?

De integratie met OBI4wan zorgt ervoor dat wij alle klantdata efficiënt kunnen managen. Deze software zorgt voor herkenning door verschillende kanalen heen en biedt oplossingen voor monitoring en inzicht in klantdata. Gecombineerd met onze professioneel getrainde klantenservice medewerkers en onze eigen unieke tools, kunnen wij uw klant uitstekend te woord staan en namens uw bedrijf uitstekende service bieden. Óók met live chat.

Voordelen:

  • ContactCare heeft één systeem voor alle klantcontactkanalen
  • Er is één database voor alle rapportages
  • Één overzichtelijk beheerportaal
  • Hierdoor kunnen wij én u gemakkelijk inzicht krijgen in uw klantdata

Maakt uw organisatie nog geen gebruik van live chat? Hieronder een aantal redenen om hier zo snel mogelijk mee te beginnen:

  • Live chat is steeds meer in opkomst. Het aantal e-mails daalt, en het aantal chat momenten neemt toe
  • Efficiënter klantvragen afhandelen. Bij chat is het voor de medewerker mogelijk meerdere gesprekken tegelijk te hebben, dit is efficiënt en zorgt ervoor dat uw klanten niet lang hoeven te wachten
  • Meer verkoopkansen door de lage drempel om contact op te nemen
  • Spreek de nieuwe generatie aan

Lees meer redenen met uitgebreide uitleg in het artikel ’11 redenen waarom livechat onmisbaar is voor webshops.’