De best mogelijke leerervaring

di,mei 2021

Iedereen leert op zijn of haar eigen manier. Ben je een doener en experimenteer je graag? Of ben je juist een dromer die alles voorafgaand een traject uitzoekt? Heb je liever klassikaal onderwijs of online? Er zijn verschillende opties in hoe, waar en wanneer jij het liefste leert.

Wij zorgen ervoor dat er voor iedereen een juiste leermethode is. Wij spelen in op trends en blijven alert op wat de toekomst ons kan brengen. Trainers Chris Murphy en Jeroen van der Maas weten dan ook als geen ander hoe je inspeelt op innovatief leren.

“ContactCare pakt dingen anders aan dan de meeste onderwijsafdelingen. Daar zijn we trots op en dat mag gedeeld worden.

Jeroen van der Maas | Trainer ContactCare Academy

Een mix tussen offline en online

Binnen onze Academy werken wij met Blended Learning. Wij willen niet volledig online zijn, omdat wij persoonlijk contact en mensgericht leren belangrijk vinden. Daarom kiezen wij voor een mix van offline en online. Je combineert het beste van beide werelden en voor elke persoon zit er een geschikte leermethode tussen. Online kan nieuw personeel thuis met online tools aan de slag. Zij leren binnen drie weken over de klanten die zijn gaan helpen. Social learning mag hier niet bij ontbreken. Dit doen wij offline: samen telefoongesprekken oefenen op kantoor.

Blended learning noun • een krachtige mix van on- en offline leren. Door deze verschillende vormen afwisselend in te zetten wordt het leren een stuk effectiever. Juist door de afwisseling zijn we in staat om de leerdoelen direct toepasbaar te maken voor alle deelnemers. Bovendien is het online gedeelte van de training een handig naslagwerk om ook na de training nog eens te raadplegen. 

E-learnings inzetten

ContactCare is de wereld van e-learning ingedoken. Wij hebben gekeken hoe je verhalen zo duidelijk mogelijk kunt overbrengen zonder verteller. Dit was nodig doordat de pandemie de ontwikkeling in online leren in een snelvaarttrein gegaan. Binnen korte tijd hebben wij onze Road to Klantexpert elearning gemaakt. We zetten niet al ons materiaal om naar e-learnings, omdat persoonlijk contact van grote waarde is. E-learnings zetten wij zo efficiënt mogelijk in.  

Verschillende leerstijlen

Binnen het online lesgeven is het belangrijk om rekening te houden met de verschillende leerstijlen. Zoals een afwisselend programma aanbieden. Wanneer je iets uitlegt kan je dit op verschillende manieren doen zoals teksten, toetsen, video’s en quizzen. David Kolk heeft in zijn onderzoek een duidelijk overzicht in welke ‘type’ leerlingen er zijn en hoe zij het beste leren. Voor iedereen werkt leren anders en iedereen leert prettig een andere manier.

De Road to Klantexpert van ContactCare houdt rekening met deze stijlen, maar laat alles wat een klantexpert moet weten in een hoog tempo aan bod komen. Daarbij zijn we ons heel bewust van dat er fouten worden gemaakt. Niet verkeerd, want van fouten wordt geleerd. Na drie weken laten we nieuwe teamleden vol meedraaien. Waarom doen wij dit zo? Omdat nieuw personeel er al heel snel achter komt wat hen wel ligt en wat niet. Dit geeft ons als organisatie waardevol inzicht om door te bouwen op ons materiaal. Zo halen wij het beste uit ons personeel en doen zij waar ze het beste in zijn en wat zij het leukste vinden, aldus Jeroen van de Maas.

“Wat brengt de toekomst? Op het gebied van leren is er in de toekomst nog zoveel mogelijk, denk bijvoorbeeld aan VR classrooms.”

Chris Murphy | Head ContactCare Academy

Je eigen learningtraject

Waar het voor nu af en toe lastig is om digitaal alle facetten van klassikaal lesgeven aan te bieden, werkt dat wellicht in de toekomst heel anders. Zoals het oefenen van een 1-op-1 gesprek in eenzelfde ruimte gaat in de toekomst wellicht middels VR. Als het aan ons ligt werken we meer toe naar op maat gemaakte lessen. Ben jij een dromer, denker, doener of beslisser? Iedereen krijgt een eigen learning traject. Op deze manier leert iedereen het snel en het best.  

Gratis download

Brochure ContactCare Academy

Hoe word je een echte expert in klantcontact, waar trainen we op en hoe doen we dat? In deze brochure lees je alles over leren via onze Academy.

Academy brochure

Whitepaper: Insourcen, outsourcen of "the best of both worlds"?

Laatste nieuws

Mis geen enkele update

Volg ons op LinkedIn

Gratis download

Brochure Klantenservice

Al 10 jaar lang levert ContactCare persoonlijke merk-waardige klantenservice voor grote en kleine organisaties. In deze brochure lees je hoe wij jou helpen naar tevreden klanten.

Klantenservice brochure