Klantcase

Garantie op jouw geboekte vakantie

Een vakantie boeken zonder vakantiestress. Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) zorgt ervoor dat consumenten niet in hun hemd komen te staan als reisorganisaties tegenslagen te verwerken hebben.

In gesprek met SGR

Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) is een non-profit organisatie, gevestigd in Rotterdam en zijn opgericht in 1983 met als doel om reizigers te beschermen tegen faillissementen. Zij heeft hiermee al meer dan 140.000 reizigers geholpen en keerden meer dan 50 miljoen euro uit. Jaarlijks hebben 1,8 miljoen boekingen SGR garantie. Zij zorgen ervoor dat Nederlanders met een gerust hart hun vakanties kunnen boeken.

Benaderbaarheid

SGR hecht veel belang aan het toegankelijk en benaderbaar zijn voor consumenten en om de toegankelijkheid van informatie gemakkelijk te houden. Door de Coronacrisis zijn vele reisorganisaties helaas failliet verklaard, met alle gevolgen van dien. Niet alleen zijn de organisaties hierachter daarvan de dupe, maar hebben de consumenten daar ook door te lijden. SGR wil graag een goede 1e lijn dienstverlening bieden zodat consumenten met een gerust hart op weg worden geholpen. Daarnaast was de wens om klanten door te verwijzen naar de juiste afdelingen binnen SGR.

“De inzet van ContactCare heeft ertoe geleid dat de gemiddelde afhandelingstijd van e-mails van 2 tot 3 weken is gereduceerd naar maximaal 5 dagen.”

Meedenken en flexibel opstellen

De samenwerking tussen ContactCare en SGR begon ten tijde van het faillissement van de Nederlandse reisorganisatie TravelBird. Daarna volgde meer faillissementen, onder andere Thomas Cook, van reisorganisaties met ieder een hun specifieke kenmerk. Zo vereiste TravelBird meer e-mailafhandeling en was een telefoniedienst meer passend bij een ander faillissement. De behoefte van de consument is in deze beslissing leidend. Door de jaren heen is de samenwerking tussen SGR en ContactCare hecht en is in iedere situatie gezocht naar de best passende oplossing voor dat moment.

De Coronacrisis

De continue veranderende situatie door de Coronacrisis vraagt veel van iedereen. De faillissementen van diverse reisorganisaties zorgte dan ook voor veel vraag naar klantcontact. Daar waar vóór Corona tijd sprake was om de dienstverlening van ContactCare af te schalen, is dat omgedraaid en zet ContactCare een Klantenserviceteam en Telefoonservice in om het eerste contact met de consumenten te behandelen. Dit gaat om het beantwoorden van telefonische vragen, maar ook het behandelen van het initiële mailcontact dat binnenkomt. Daarnaast verbinden wij consumenten door naar het reis- en schadebureau.

Partnership

ContactCare is trots om samen te mogen werken met SGR en bij te dragen aan de professionaliseringsslag die is gemaakt op het gebied van klantcontact. Dat wij mogen bijdragen aan deze mooie non-profit organisatie en als partners samenwerken.

Hoe wij SGR verder hielpen

Telefoonservice

Sta jouw klanten altijd vriendelijk en professioneel te woord. Óók als je zelf eigenlijk niet bereikbaar bent. Ideaal voor ondernemingen die vaak gebeld worden voor dezelfde vragen.

Dedicated klantcontact team

Je eigen team van klantexperts die precies werken op de manier die jij wenst. Bij ons op locatie.