Organisaties die overwegen klantenservice uit te besteden kunnen sinds kort zelf uitrekenen welke kosten dit met zich meebrengt. Met de innovatieve Quickscan maakt ContactCare het voor bedrijven inzichtelijk wat het uitbesteden van klantenservice daadwerkelijk kost. Met deze tool breekt ContactCare niet alleen de markt open maar laat het gebruikers ook zien of bepaalde onderdelen van klantenservice voordeliger zijn om uit te besteden. Daarbij geeft de tool eerlijk advies. Organisaties die niet in aanmerking komen, omdat men bijvoorbeeld beperkte hoeveelheden klantcontact ontvangt, krijgen eerlijk advies en een consult om te spreken over een andere oplossing voor het goed inregelen van de klantenservice.

ContactCare ontwikkelt tool en maakt klantenservice inzichtelijk

Advies op maat op basis van data

Gebruikers van de Quickscan voeren informatie over de klantenservice in. Dit betreft onder andere informatie over de gebruikte kanalen, het aantal contacten en de gemiddelde duur van een binnenkomend contactmoment. Hoe exacter de data, hoe nauwkeuriger de kostenindicatie is die middels verschillende formules automatisch wordt gegenereerd. Na het afronden van de Quickscan ontvangt de gebruiker per e-mail een gratis advies over de mogelijkheden, de kosten en de vorm van klantenservice die aansluit bij de behoefte van de organisatie.

Geen verkooppraatjes

Volgens Mark Hekkelman, Managing Director bij ContactCare, geeft de Quickscan ook regelmatig het advies om klantenservice juist niet uit te besteden. ‘Het uitbesteden van klantenservice biedt veel voordelen, maar niet in iedere situatie. ContactCare biedt organisaties de kans om dit zelf te berekenen, zonder tussenkomst van verkopers die je proberen over te halen om het toch uit te besteden. Wij willen alleen tevreden klanten en daarom zijn we vanaf het begin transparant. Met minder dan 200 klantcontacten per maand is het bijvoorbeeld niet haalbaar om je volledige klantenservice uit te besteden.’

ContactCare

ContactCare, gevestigd in Amersfoort, is een klantcontactcenter dat zich richt op MKB’ers die ondersteuning zoeken bij het professioneel uitbesteden van het klantcontact. ContactCare onderscheidt zich naast transparantie door persoonlijk en schaalbare concepten aan te bieden. In combinatie met de Multilingual dienstverlening, waarbij organisaties ook het internationaal klantcontact kunnen uitbesteden, biedt ContactCare een totaaloplossing in een concurrerende markt waarbij deskundig en adequaat klantcontact steeds belangrijker wordt.