ContactCare faciliteert nieuw zorginitiatief

di,jan 2018

Vanaf februari 2018 gaat CareAbout, een ‘medisch service centrum op afstand’ gebruik maken van de faciliteiten van ContactCare. In de opstartfase zal ContactCare ondersteuning bieden met zowel fysieke werkplekken als de tools MyCare en MyControl.

Over CareAbout

CareAbout biedt assistentie op afstand voor eerstelijnspraktijken zoals de apotheek en de huisartsenpraktijk. “We zijn met CareAbout begonnen uit onze persoonlijke ervaringen. We merkten in de zorgcentra dat de assistenten heel graag wilden, maar niet de mogelijkheid hadden om die aandacht te geven aan de zorgvrager die ze eigenlijk wel wilde geven. Goede communicatie is essentieel voor een goed zorgproces. De toenemende zorgvraag en vooral de andere werkzaamheden in de praktijk maken het simpelweg niet mogelijk om dat te bieden wat goede communicatie eigenlijk wel nodig heeft. Door gericht en gefocust te zijn op de communicatie, is het mogelijk om hier de juiste aandacht aan te besteden.” Aldus oprichter Timothy Hoolhorst.

De personen achter CareAbout

Timothy Hoolhorst heeft CareAbout opgericht in samenwerking met Stefan Ottenbros (apotheker), Arno Bisschop (arts) en Jasper Meerding (oprichter van ContactCare en Gaiku). Met deze achtergronden is er een brede fundering met ervaringen in de zorg en in klantcontact. Hiermee streeft CareAbout ernaar om persoonlijke en goede communicatie te leveren voor goede zorg.

Gebruik maken van de faciliteiten

De zorgspecialisten van CareAbout gaan werken vanuit het contactcenter van ContactCare in Amersfoort. CareAbout maakt deze keuze vanwege de bereikbaarheid van de locatie en de kwaliteit van de innovatieve software-omgeving van ContactCare. Zo gaat CareAbout gebruik maken van MyCare en MyControl. Twee door ContactCare ontwikkelde softwareprogramma’s waarmee de kwaliteit van de dienstverlening dagelijks toeneemt door een geautoriseerde focus op klantdata en medewerkers ontwikkeling. Met MyCare hebben de klantcontactmedewerkers efficiënt toegang tot de juiste informatie van de persoon die contact opneemt. MyControl zorgt ervoor dat continu de kwaliteit van de gesprekken gemonitord worden. Bovendien biedt MyControl een continue trainings- & toetsingsmodule waarmee de kennis en vaardigheden van de medewerkers continu up-to-date blijft.

 

Brochure

Klantenservice

Het Nederlands telefoonalfabet is een spelalfabet dat wordt gebruikt om, bijvoorbeeld via de telefoon, woorden te spellen. Download hem en gebruik hem als spiekbriefje!

Checklist Academy

10 tips voor een goed telefoongesprek

Goede klantenservice gaat hand in hand met een persoonlijke touch. Hoe doe je dat en wat heb je nog meer nodig? We zetten het voor je op een rijtje.

10 tips voor een killer van een telefoongesprek

10 tips voor een goed telefoongesprek

Laatste nieuws

user icon