Werken en leren? Dat doe je bij ContactCare!

ma,jan 2022

Wat zijn we toch trots op onze medewerkers. Een nieuwe groep binnen ContactCare heeft de cursus ‘Wees de baas over jezelf & help een ander’ afgerond! Gefeliciteerd Eric, Jamy, Janine, Linda, en Tess!

Bij ContactCare zijn we dag in dag uit bezig met het verder ontwikkelen van onze medewerkers, zowel op professioneel als persoonlijk vlak. Dit staat in lijn met onze missie: mensen verder helpen. Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers gefaciliteerd worden in hun ontwikkeling door een duidelijk ontwikkelpad te volgen.

“Een cursus met onverwachte leermomenten!

Jamy | Trainee Teamleider

Wat houdt het in?

Binnen de organisatie is er de mogelijkheid om een traineeship tot teamleider te volgen. Één van de leeronderdelen is de opleiding ‘Wees de baas over jezelf & help een ander’.

Het deel ‘De baas over jezelf’ gaat over het zelf kunnen vertellen wat jij wilt leren: jezelf ontwikkelen. Het deel ‘Help een ander verder’ gaat heel duidelijk over het verder helpen van een ander, hetzij als buddy naar je collega’s, danwel als opstap naar leidinggevende, trainer of consultant. Iedere medewerker met de ambitie om zichzelf te ontwikkelen kan zich voor deze opleiding inschrijven.

“Het geleerde kan je niet alleen toepassen in werksituaties maar ook privé.

Linda | Klantexpert

De cursus bestaat uit verschillende onderdelen, waaronder het onderdeel timemanagement. Wat hier geleerd wordt is toepasbaar in zowel het werk- als privéleven. Wij vinden het mooi om te zien hoe Linda dit ervaarde. Zij zei het volgende:

“Ik heb de cursus ‘Timemanagement in het kort en plannen en organiseren’ toegepast op mijn privéleven, omdat ik qua werk nog niet veel kon oefenen. Door een planning te maken van mijn privéleven liepen dingen in mijn huis en er omheen veel soepeler. Ook heb ik coaching oefeningen en feedback toegepast op mijn kinderen waardoor ik merkte dat ze makkelijker in beweging kwamen en meer gedaan kreeg bij ze.” – Linda

Wat leer je tijdens dit traject

Tijdens dit traject moeten deeelnemers laten zien dat zij de leiding nemen over hun eigen ontwikkelpad. Je bent als deelnemer in staat om mensen te coachen, hen aan te spreken en feedback te geven op concrete situaties waarbij de ontwikkeling van jezelf en de ander centraal wordt gesteld.

Je hebt laten zien welke cijfers er voor jou en je afdeling belangrijk zijn, waarop sturing kan of moet plaatsvinden en welke acties je uitzet. Je bent klaar voor de volgende stap.

Eric en Jeroen (ContactCare)

Het certificaat

Uiteraard ontvangt iedereen na het behalen van de cursus een certificaat. Dit is weer een mooie mijlpaal voor op je cv!

Certificaten Jeroen

Ben jij enthousiast en nieuwsgierig geworden en zie jij jezelf ook wel werken bij ContactCare? Kijk dan snel of wij een plekje voor je hebben in onze openstaande vacatures. Wie weet sta jij over een tijdje, net als onze toppers, met een certificaat in je handen 🎉.

Ben jij op zoek naar een baan?

Gratis Whitepaper - "Wanneer kies ik voor welk soort klantcontact?"

Romy de Roo
COO
Tijd voor een goed gesprek? Plan een call.

Plan een afspraak in mijn agenda voor een oriënterend gesprek van ongeveer 30 minuten.

Tijdens ons gesprek ben ik benieuwd naar jouw uitdagingen en kunnen we misschien zelfs al wel wat tips geven. Kies een tijdstip dan neem ik contact met je op.