Multichannel klantcontact en optimale bereikbaarheid

Simpel verkoopt low-cost sim-only-abonnementen voor mobiele telefonie die zelf samengesteld kunnen worden. Klanten hebben daardoor maximale controle over hun maandelijkse telefoonkosten. Voor het uitbesteden van het multichannel klantcontact werkt Simepl samen met ContactCare.

In gesprek met Simpel

De klant centraal in elk kanaal

Simpel wil het haar klant makkelijk maken. Niet alleen door goed en eenvoudig bereikbaar te zijn, maar ook door verschillende kanalen in te zetten. Door deze multichannel strategie bepalen klanten zelf hoe zij het liefst contact opnemen. Zo bediend Simpel haar klanten samen met ContactCare via e-mail, telefoon en WhatsApp.

“De samenwerking met ContactCare heeft er toe geresulteerd dat de conversie van prospect naar klant aanzienlijk is gestegen. Ik ben zeer tevreden over de samenwerking en wij zullen deze waar mogelijk verder uitbouwen.”

Jasper de Rooij, Algemeen directeur bij Simpel

De kracht van twee

De klantenservice van Simpel ligt deels bij het bedrijf zelf en deels bij ContactCare én een andere externe partij. Zij hebben er bewust voor gekozen om de klantenservice deels uit te besteden aan twee partijen vanwege de grotere schaalbaarheid, flexibiliteit en kwaliteit.

Samen met de externe partij zorgen we ervoor dat we elkaar scherp houden, dat we bovenop de processen en verbeteringen blijven en dat de kwaliteit continu gemonitord wordt. Zo kan Simpel haar bereikbaarheid optimaal inrichten en haar klanttevredenheid hoog houden.

Door het uitbesteden van het klantcontact in samenwerking met ContactCare heeft Simpel lagere acquisitiekosten en een stijging van 10 tot 25% van het aantal verkopen behaald.

“Door het uitbesteden van het klantcontact in samenwerking met ContactCare heeft Simpel lagere acquisitiekosten en een stijging van 10 tot 25% van het aantal verkopen behaald.”

Training van agents in samenwerking met Simpel

Jasper Meerding, oprichter van ContactCare, geeft aan dat de agents van ContactCare voortdurend worden getraind en in nauwe samenwerking met Simpel geïnformeerd worden over de nieuwste ontwikkelingen. Scherp blijven op de gesprekken die agents voeren, hen tijdig van de juiste informatie voorzien en hen bewust blijven maken van het feit dat zij een zeer belangrijk rol spelen in de conversie en daarmee het succes van de klant mede bepalen, zijn essentiële focuspunten van ContactCare.

In gesprek met Simpel

Simpel wil het haar klant makkelijk maken. Niet alleen door goed en eenvoudig bereikbaar te zijn, maar ook door verschillende kanalen in te zetten. Door deze multichannel strategie bepalen klanten zelf hoe zij het liefst contact opnemen. Zo bediend Simpel haar klanten samen met ContactCare via e-mail, telefoon en WhatsApp. De klant centraal in elk kanaal.

De kracht van twee

De klantenservice van Simpel ligt deels bij het bedrijf zelf en deels bij ContactCare én een andere externe partij. Zij hebben er bewust voor gekozen om de klantenservice deels uit te besteden aan twee partijen vanwege de grotere schaalbaarheid, flexibiliteit en kwaliteit.

Samen met de externe partij zorgen we ervoor dat we elkaar scherp houden, dat we bovenop de processen en verbeteringen blijven en dat de kwaliteit continu gemonitord wordt. Zo kan Simpel haar bereikbaarheid optimaal inrichten en haar klanttevredenheid hoog houden.

Door het uitbesteden van het klantcontact in samenwerking met ContactCare heeft Simpel lagere acquisitiekosten en een stijging van 10 tot 25% van het aantal verkopen behaald.

“De samenwerking met ContactCare heeft er toe geresulteerd dat de conversie van prospect naar klant aanzienlijk is gestegen. Ik ben zeer tevreden over de samenwerking en wij zullen deze waar mogelijk verder uitbouwen.”

Training van agents in samenwerking met Simpel

Jasper Meerding, oprichter van ContactCare, geeft aan dat de agents van ContactCare voortdurend worden getraind en in nauwe samenwerking met Simpel geïnformeerd worden over de nieuwste ontwikkelingen. Scherp blijven op de gesprekken die agents voeren, hen tijdig van de juiste informatie voorzien en hen bewust blijven maken van het feit dat zij een zeer belangrijk rol spelen in de conversie en daarmee het succes van de klant mede bepalen, zijn essentiële focuspunten van ContactCare.