Iedereen van A naar B

RMC zorgt ervoor dat mensen mee kunnen blijven doen in de maatschappij en dat eenzaamheid tegen wordt gegaan. Wij zijn er trots op dat wij deze partij mogen helpen.

In gesprek met RMC

RMC is een organisatie met heel veel ervaring en kennis op het gebied van personenvervoer. RMC is gevestigd in Rotterdam en is opgericht in 2003. Bijzonder van deze dienst is zij ook uitvoerende partij zijn voor Valys en Aanvullend Openbaar Vervoer. Deze organisaties vervoeren onder andere ouderen en mensen die minder goed ter been zijn. Goed klantcontact is zeker voor deze doelgroep belangrijk, zij zijn immers volledig afhankelijk van dit vervoer om mobiel te zijn en van A naar B te komen.

Vervoer voor iedereen

Voor RMC is maatschappelijke betrokkenheid een fantastisch groot goed.
Om hieraan zelf bij te dragen verzorgt RMC onder andere leerlingenvervoer en personenvervoer voor de kwetsbaarderen en ouderen in onze samenleving.
Het doel van de dienstverlening is om de klanten in beweging te houden en om hen actief te houden in de maatschappij. Voor sommigen betekent dit dat RMC hen naar school brengt door middel van het leerlingenvervoer, maar anderen worden door RMC naar een gezellig bezoek aan hun kinderen en kleinkinderen gebracht.
Om iedereen zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn maakt RMC daarnaast gebruik van de nieuwste technische ontwikkelingen om iedereen een zo’n fijn mogelijke vervoers- en klantcontactervaring te bieden.

“De maatschappelijke impact van deze organisatie is enorm. Hier krijgen onze medewerkers veel energie van!”

Samen op doel

De samenwerking tussen ContactCare en RMC is gestart in 2019, waarbij de samenwerking startte met de ondersteuning van het eigen callcenter. Hierbij werd één gezamenlijk virtueel callcenter gerealiseerd. In deze oplossing konden zowel RMC als ContactCare klanten helpen met het boeken van hun rit tussen 6 uur ’s ochtends en 1 uur ’s nachts. De medewerkers van ContactCare zijn volledig getraind door de medewerkers van RMC en hierin ontstond een goede samenwerking tussen beide partijen. Al snel is RMC gebruik gaan maken van de callcenterapplicatie Nixxis. Na een goede ervaring is het volledige virtuele callcenter overgezet is naar deze nieuwe omgeving.

In Nixxis hebben RMC en ContactCare real-time inzicht in de cijfers van de dag en geven dashboards direct inzicht op de situatie. Deze cijfers zijn direct zichtbaar op tv’s bij zowel RMC, in Rotterdam, als bij ContactCare in Amersfoort.

Innovatief tijdens de coronacrisis

De afgelopen 1,5 jaar is de samenwerking door de Coronacrisis nog verder verstevigt. De klantenservice zorgt voor een optimale service door klanten alle richtlijnen uit te leggen, alle mogelijkheden te bespreken te zorgen voor een veilige reis.

Begin 2020 was het uiteraard van belang dat iedereen (zo veel mogelijk) thuis ging werken, dit is samen met RMC direct mogelijk gemaakt door middel van het gebruik van mobiele telefoons. ContactCare heeft in de afgelopen periode haar toegevoegde waarde bewezen met consultancytaken, waarbij verder gedacht wordt dan alleen aan het ‘eigen’ belang, maar waarin het strategische partnership tussen beide partijen echt voorop staat.

Partnership

ContactCare is trots om samen te werken met RMC en bij te dragen aan de professionaliseringsslag die is gemaakt op het gebied van klantcontact. Dat wij mogen bijdragen aan deze mooie organisatie, die erop gericht is om iedereen deel te laten nemen aan de maatschappij, zorgt ervoor dat wij iedere dag voor de de optimale service gaan!