Gehoord en gezien worden is essentieel

Zien en horen is een kostbaar goed. Hans Anders heeft een breed scala aan oplossingen voor mensen met een visuele of audiovisuele beperking. ContactCare helpt de klanten van Hans Anders verder.

In gesprek met Hans Anders

Hans Anders is een Nederlandse opticienketen die in 1982 haar eerste filiaal opende in Rotterdam. Momenteel heeft Hans anders meer dan 600 vestigingen in Nederland, België, Zweden, Duitsland en Oostenrijk. De naam komt voort uit het idee om het ‘anders’ aan te gaan aanpakken in het Nederlandse optiekwezen. Dit in combinatie met het gegeven dat verschillende oorspronkelijke initiatiefnemers Hans heetten.

Samen groeien

Hans Anders is in maart 2020 gestart met Telefoonservice. In eerste instantie was dit tijdelijk, maar al snel bouwde het team uit en leveren we hiernaast ook Klantenservice voor Hans Anders. Het Dedicated team dat werkt voor Hans Anders beantwoord de telefoon en werkt voor de afsprakenlijn. ContactCare kreeg in februari het verzoek om tweetalige (Frans/ Nederlands) medewerkers aan te nemen om ook in Franstalig België de beste service te kunnen verlenen. Inmiddels ondersteund ons team Hans Anders België volledig en staat niets de groei in België meer in de weg.

“Efficiënte en kwalitatieve inzet van medewerkers is mogelijk door de goede samenwerking tussen ContactCare en Hans Anders”

Uitdagingen bij het vinden van medewerkers

Om de groei bij zowel ContactCare als Hans Anders bij te kunnen houden, zijn goede medewerkers essentieel. De huidige arbeidsmarkt maakt dit een uitdagend punt voor beide organisaties. Het is lastig om aan gekwalificeerd personeel te komen. Door goed overleg, en een gedegen forecast, is het mogelijk om medewerkers efficiënt in te zetten tijdens pieken en dalen in het verkeer.

Gedeelde kernwaarden

Hans Anders en ContactCare vinden elkaar op gedeelde kernwaarden. De ambitie om het steeds beter te doen voor mens, milieu en maatschappij. Dit leeft voort in de missie van beide organisaties. Door ‘anders’ te denken hoopt Hans Anders een positieve impact te maken op de planeet. Concreet schromen beide organisaties niet om buiten de gebaande paden keuzes te maken. Zo is het ongebruikelijk in onze branche om medewerkers met een Afrikaanse achtergrond in te zetten op Franstalige dienstverlening vanwege het accent. ContactCare en Hans Anders geloven erin dat iedereen een kans moet krijgen in de arbeidsmarkt, en dat een accent daarom niet uit moet maken. Service en dienstverlening is hetgeen wat het impact maakt voor de hulpbehoevende en daar draait het om.

Hoe wij Hans Anders verder hielpen

Sta jouw klanten altijd vriendelijk en professioneel te woord. Óók als je zelf eigenlijk niet bereikbaar bent. Ideaal voor ondernemingen die vaak gebeld worden voor dezelfde vragen.

Help jouw klant verder. Ook buiten kantooruren. Kwalitatief & efficiënt, maar altijd met oog voor de menselijke maat.

Je eigen team van klantexperts die precies werken op de manier die jij wenst. Bij ons op locatie.