Dé succesfactor voor e-commerce


Internationaal ondernemen - klantcontact buitenland

Internationaal ondernemen: hoe behaal je nu succes met je organisatie in het buitenland? Dat is een vraag die e-commerce ondernemers zichzelf vaak stellen. Het internet is immers grenzeloos, waarom zou je je met je webshop dan beperken tot Nederland?

Er zijn tevens verschillende redenen voor buitenlandse consumenten om producten over de landsgrenzen te kopen, zoals een betere prijs of een ruimer aanbod. Daarnaast breidt niet alleen je klantenkring uit wanneer je je producten of diensten ook in het buitenland verkoopt, ook je omzet zal flink stijgen. We zien dan ook dat steeds meer ondernemers de stap zetten om hun webshop ook internationaal op de kaart te zetten. Die stap is echter niet zomaar gemaakt… Er komen veel zaken bij kijken waar ondernemers die zich niet goed voorbereid hebben gaandeweg pas achter komen.

Als expert op het gebied van klantcontact, ook buiten de grenzen van Nederland, willen we je graag onze beste tips meegeven. Zo kom je goed beslagen ten ijs en weet je met welke uitdagingen, trends, wetten en regelgevingen in het buitenland je te maken krijgt. Maar ook wat de gewoonten en behoeften van buitenlandse consumenten zijn. We zien bijvoorbeeld dat ondernemers zich vooral focussen op hun einddoel: verkoop.

Maar wist je dat internationale consumenten helemaal niet tot aankoop overgaan als jij één cruciaal onderdeel niet kan aanbieden?

Internationaal klantcontact. 72% van de consumenten geeft namelijk aan eerder iets te kopen wanneer informatie voor, tijdens én na een aankoop in eigen taal verschaft wordt. Toch is klantenservice vaak een van de laatste zaken waar ondernemers aan denken wanneer zij de stap zetten naar het buitenland. En juist dat is één van de grootste valkuilen. Wil jij goed voorbereid ondernemen in het buitenland en succes behalen? Lees dan onze brochure “Internationaal klantcontact: de succesfactor voor e-commerce” waarin we je alles vertellen over:

  • Het groeipotentieel voor e-commerce in europa
  • De fasen die jouw organisatie zal doorlopen op weg naar de buitenlandse markt
  • Het opbouwen van vertrouwen bij buitenlandse klanten
  • Hoe internationale klantenservice jouw sleutel naar succes wordt

.


download de brochure

.
.
Meer bruikbare tips, artikelen en whitepapers omtrent klantcontact?
Kies hier hoe jij door ons op de hoogte gehouden wilt worden:

FD Gazellen awards
Thuiswinkel waarborg
Sprout
Graydon