Checklist: 5 pijlers voor uitstekend klantcontact



Klanttevredenheid staat bij elke organisatie hoog in het vaandel: ieder bedrijf wilt immers tevreden klanten. Maar hoe bereik je dit wanneer je klanten steeds hogere verwachtingen krijgen? Als expert op het gebied van klantcontact weten wij als geen ander hoe cruciaal het verlenen van goede klantenservice is voor het maken of breken van je organisatie. Wanneer je klantcontact niet optimaal inzet, loop je een groter risico dat klanten je organisatie verlaten.

Klant is koning en zo wil deze ook behandeld worden. Dat zorgt ervoor dat klanten vandaag de dag steeds meer van je organisatie verwachten, vooral wanneer het op klantenservice aankomt. Met enkel snel en op een vriendelijke toon je klanten te woord staan red je het niet.

Je klanten willen je kunnen bereiken wanneer het hen uitkomt, via het kanaal dat de voorkeur heeft en ook nog eens snel en in één keer goed. Van het kastje naar de muur gestuurd worden is een absolute no-go, net als een verkeerde tone of voice of een klantenservicemedewerker die cruciale kennis mist. Om uitstekend klantcontact te verlenen – zodat jouw klanten fan worden van je organisatie – heb je 5 ingrediënten nodig. Aan de hand van de checklist weet jij of je ze in huis hebt!


download de checklist

.
.
Meer bruikbare tips, artikelen en whitepapers omtrent klantcontact?
Kies hier hoe jij door ons op de hoogte gehouden wilt worden:

FD Gazellen awards
Thuiswinkel waarborg
Sprout
Graydon