Iedere organisatie wilt natuurlijk tevreden klanten hebben. Goed klantcontact is dan ook enorm belangrijk. Maar hoe bereik je dit wanneer verwachtingen van klanten blijven stijgen? Als klantcontact expert weten wij hoe cruciaal het verlenen van goede klantenservice is voor je organisatie. Wanneer je klantcontact niet goed inzet, loop je een groter risico dat klanten je organisatie verlaten.

Checklist 5 pijlers voor uitstekend klantcontact

Klant is koning en zo wil deze ook behandeld worden. Dat zorgt ervoor dat klanten vandaag de dag steeds meer van je organisatie verwachten, vooral wanneer het op klantenservice aankomt. Met enkel snel en op een vriendelijke toon je klanten te woord staan red je het niet.

Je klanten willen je kunnen bereiken wanneer het hen uitkomt, via het kanaal dat de voorkeur heeft en ook nog eens snel en in één keer goed. Van het kastje naar de muur gestuurd worden is een absolute no-go, net als een verkeerde tone of voice of een klantenservicemedewerker die cruciale kennis mist. Om uitstekend klantcontact te verlenen – zodat jouw klanten fan worden van je organisatie – heb je 5 ingrediënten nodig. Aan de hand van de checklist weet jij of je ze in huis hebt!