Gisteren werden wij plotsklaps gebeld door de NOS voor een interview over het bereikbaar zijn als webshop en welke belangrijke rol klantcontact daarin speelt. Uiteraard stonden wij hen graag te woord. Het komt namelijk nogal eens voor dat het op webshops moeilijk is om contactgegevens te vinden.

Iedere webshop bereikbaar via email en telefoon

Webshops zijn tegenwoordig verplicht om hun emailadres en telefoonnummer op de website weer te geven. Iets wat niet alleen klantvriendelijk is maar er ook voor kan zorgen dat klanten keer op keer weer terugkomen. Een zichtbaar telefoonnummer zorgt ervoor dat het vertrouwen in de webshop groter wordt en consumenten eerder geneigd zijn om hun aankopen zonder zorgen te doen.

Iedere consument een eigen voorkeurskanaal


De consument moet zijn eigen kanaal kunnen kiezen. De meeste consumenten zullen eerst zelf op zoek gaan naar informatie op de website en daarna pas bellen als ze er zelf écht niet uitkomen. Denk daarbij ook aan mensen die digitaal minder vaardig zijn. Telefonisch contact is een laatste redmiddel voor als de juiste informatie echt niet wordt gevonden.

Goed bereikbaar zijn loont!

Klanten die goed geholpen worden zijn sneller geneigd tot herhaalaankopen. Goed bereikbaar zijn loont dus echt. Een bijkomend voordeel is dat door de binnenkomende vragen direct inzichtelijk is welke processen verbeterd kunnen worden. Dit kan bijvoorbeeld waardevolle inzichten verschaffen voor het verbeteren van bedrijfsprocessen. Op deze manier wordt niet alleen de customer lifetime value vele malen hoger maar maakt de organisatie zich ook klaar voor een stabiele groei.

Een betere binding met de klant

Een persoonlijk gesprek zorgt ervoor dat klanten zich gezien en gehoord voelen. Een persoonlijke aanpak zorgt er dus voor dat klanten loyaler zijn en zich meer verbonden voelen met het merk.

Onze oplossingen

ContactCare heeft voor elk klantcontactvraagstuk een oplossing. Wij bieden receptionisten op afstand aan met onze Telefoonservice, we kunnen klanten verder helpen met ordervragen of we kunnen volledige bedrijfsprocessen uit handen nemen. We gaan graag met jou het gesprek aan om te kijken welke oplossing voor jou passend is.