Yes, ContactCare is dubbel ISO-gecertificeerd! Wat is dat eigenlijk?

vr,jul 2021

Het beschermen van informatie is een steeds groter goed. Dit is niet vreemd, want dagelijks horen wij in het nieuws over informatielekken, hackers en cyberaanvallen. Ook in klantcontact is het lekken van klantinformatie iets wat we steeds vaker horen. Daarnaast streeft ContactCare naar procesperfectie. Om dit te borgen zijn zowel ISO-27001 als ISO-9001 behaald.

Bij ContactCare verwerken we dagelijks klant- en consumentengegevens. Door de ISO-certificering bewijzen wij dat de gegevens van onszelf, onze klanten en de consument bij ons in veilige handen zijn. We bewaken en verbeteren continue de kwaliteit van onze data en dienstverlening en hebben dit een integraal onderdeel gemaakt van onze bedrijfsvoering.

Groei is een belangrijke drijfveer voor ContactCare. Om dit gestructureerd en consistent te doen is het vastleggen van processen van levensbelang. Het vastleggen van deze processen en procesomschrijvingen doen wij onder andere in AFAS. Via dit systeem wordt alles in onze organisatie geregeld; van HRM tot CRM tot het vastleggen van documentatie.

Het is ontzettend belangrijk om onze processen goed op orde te hebben en constant werken aan kwaliteitsverbetering. Met de ISO-27001 & ISO-9001 certificaten tonen we dit nu ook aan en daar zijn we natuurlijk ontzettend trots op!

Samen met de normeringsdeskundigen wisten we bij elke stap in het proces precies wat we konden verwachten. Hierdoor verliep de implementatie van deze managementsystemen zeer efficiënt. Dit heeft geleid tot een certificering binnen 6 maanden.

Wat houdt de certificering in?

ISO-normen zijn internationale standaarden, die een bepaalde basiskwaliteit garanderen. Een ISO-certificering krijg je niet zomaar. Daar gaat maanden aan voorbereiding en toetsing aan vooraf. Een onafhankelijke externe organisatie toetst vervolgens of je als organisatie voor 100% aan alle eisen voldoet.

ISO 9001:2015

ISO 9001 zorgt ervoor dat organisaties constant werken aan verbetering van de kwaliteit van producten, services of dienstverlening. Het vereist een gesloten verbetercyclus, welke in lijn ligt met de behoeften en verwachtingen van onze klanten en partners. Daarnaast vereist het dat wij kansen en risico’s in kaart brengen en inspelen op mogelijke omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de kwaliteit van onze dienstverlening. Het is een hulpmiddel om interne bedrijfsvoering binnen ContactCare vlekkeloos te laten verlopen en geeft onze klanten het vertrouwen dat wij leveren wat wij beloven (en meer).

ISO 27001:2017

ISO 27001 is wereldwijd de meest gangbare norm voor informatiebeveiliging. Dit certificaat toont aan dat je als organisatie voldoet aan de internationale standaard voor informatiebeveiliging en dat er voorzorgsmaatregelen zijn getroffen om gevoelige informatie te beschermen.

Kwaliteit gegarandeerd

De ISO-certificeringen zijn een kwaliteitsverzekering richting onze klanten. Wij staan garant voor kwaliteit én een goede dienstverlening. Zo zijn onze processen allemaal goedgekeurd, zijn de officiële benodigde certificaten, zoals AVG-certificaat, in ons bezit en vindt er altijd een jaarlijkse controle plaats. Om productkennis en klantinzicht te vergroten worden onze medewerkers constant getraind en wordt veel aandacht besteedt aan persoonlijke ontwikkeling. Mocht het toch een keer niet naar wens zijn dan is duidelijk vastgelegd hoe wij om dienen te gaan met klachten, zodat deze in de toekomst niet meer gemaakt zullen worden.

Enkele positieve punten werden uitgelicht:

  • Vertaling strategische doelstellingen naar afdelingsniveau en KPI’s;
  • Sturing op KPI’s tijdens de verschillende overleggen;
  • Het opleiden en begeleiden van de ContactCentermedewerkers;
  • Quality monitoring bij de ContactCenter activiteiten.

Iedere dag een stapje beter

Sinds wij begin dit jaar onze kernwaarden opnieuw formuleerden zijn al veel ontwikkelingen de revue gepasseerd. Het behalen van de ISO-certificering is een belangrijk onderdeel van onze bedrijfsvoering. Het stelt ons in staat om inderdaad elke dag een stapje beter te doen, maar deze ontwikkelingen ook te borgen in systemen. Hierdoor kunnen we processen constant verbeteren en geven we ruim schip voor innovatie.

Ontwikkel jezelf daarom iedere dag.

Gratis download

Brochure Klantenservice

Al 10 jaar lang levert ContactCare persoonlijke merk-waardige klantenservice voor grote en kleine organisaties. In deze brochure lees je hoe wij jou helpen naar tevreden klanten.

Klantenservice brochure

Whitepaper: Insourcen, outsourcen of "the best of both worlds"?

Laatste nieuws

Romy de Roo
Chief operating officer
Tijd voor een goed gesprek? Plan een call.

Plan een afspraak in mijn agenda voor een oriënterend gesprek van ongeveer 30 minuten.

Tijdens ons gesprek ben ik benieuwd naar jouw uitdagingen en kunnen we misschien zelfs al wel wat tips geven. Kies een tijdstip dan neem ik contact met je op.