10 jaar contactcare

We wilden het wat breder trekken

Jasper: ‘De laatste tijd merkten wij dat het type opdrachten veranderde. Voorheen verzorgden wij voornamelijk de front- en backoffice van opdrachtgevers. Dat kan natuurlijk nog steeds, maar nu willen wij veel meer samen met de klant naar alle mogelijkheden kijken.’

Dit was hét antwoord dat Jasper als eerste gaf op de vraag waarom hij ContactCare op wilde richten. Inmiddels is dit bijna 10 jaar geleden. Nou dat heeft hij gedaan. Wat begon als een kleine organisatie die uit noodzaak een andere richting moest inslaan met slechts 15 mensen, groeide uit tot een organisatie met meer dan 500 klanten en meer dan 200 medewerkers.

Het verhaal begint 5 jaar voor de oprichting van ContactCare. Oprichter Jasper meerding was eigenaar van het bedrijf SSC. De services van deze organisatie waren vooral gericht op Outbound telefonie. Startende bij KPN.

Door verandering in privacyregelgeving en invoering van het bel-me-niet was het onvermijdelijk om de vorm van de services aan te passen. Dit hield in dat SSC zich minder op outbound kon richten. Hierdoor werd SSC omgedoopt tot ContactCare en werd tegelijkertijd de focus verlegd van outbound naar inbound. Hier lagen grote kansen voor ContactCare die zich zo meer wilde richten op het grote ‘service’ publiek. Dit was namelijk nog wel heel schaalbaar!

Een vernieuwde strategie

Daarom formuleerde Jasper een vernieuwde strategie waarin (naast outbound) ook klantcontact, relatiebeheer en backoffice werkzaamheden een belangrijke rol gingen spelen. Dit opende de deuren voor vrijwel de gehele zakelijke markt. De producten die daarbij ontwikkeld werden zijn Telefoon-service, klantenservice, servicenummers, webcare en shopmanagement. De laatste twee diensten waren van grote waarde omdat de online verkoop al lang niet meer alleen weggelegd waren voor grote organisaties. Ook de startups werden hierdoor onderdeel van ons portfolio. 

Jasper: ‘Volgens mij zijn wij echt de eerste partij die zich specifiek op webwinkeliers richt. Ook de kleinere ondernemingen moeten in staat worden gesteld om te beschikken over een betaalbare en goede klantenservice’

De blauwe lijn