Wat kost het om gratis bereikbaar te worden?

Gratis bellen

Uw klantenservice bereikbaar maken middels een gratis 0800-nummer, een uitkomst om uw klanten écht centraal te stellen. Is deze uitkomst eenvoudig te verwezenlijken of vraagt het om een enorm klantenservice-budget? We zetten de kosten op een rij, zodat u zelf kunt bepalen of de voordelen van een 0800-nummer opwegen tegen de investeringen.

Kort of lang 0800-nummer?

Een 0800-nummer is beschikbaar in een korte (0800-1234) of standaard versie (0800-123456). Een standaardnummer is voordeliger in aanschaf dan een kort servicenummer.

Opbouw van de kosten

De kosten van een 0800-nummer bestaan uit vaste en variabele elementen. Daarnaast brengt de ACM (Autoriteit Consument & markt) kosten in rekening voor toezicht op en verstrekking van 0800-nummers. Deze cijfers vindt u eveneens op de pagina tarieven. Op de huidige pagina lichten we de vaste en variabele elementen toe.

Eénmalige kosten

Voor de aanschaf van een 0800-nummer en de aanvraag bij het ACM betaalt u eenmalig. In totaliteit gelden onderstaande bedragen als investering bij de aanschaf van een 0800-nummer:

  • Kort nummer: €250 (ContactCare) + €80 (ACM) = €330
  • Standaard nummer: €45 (ContactCare) + €26 (ACM) = €71

*op dit moment hebben we een aanbieding: u betaalt geen aansluitkosten bij de aanschaf van een lang servicenummer.

Vaste kosten per maand

ContactCare stelt een servicenummer beschikbaar voor een maandbedrag van €38, ongeacht het type nummer (standaard of kort). Daarnaast brengt ACM jaarlijks een bedrag in rekening voor het toezicht op de 0800-nummers. Om de kosten overzichtelijk te maken, delen we dit  ACM-bedrag door twaalf, zodat het deel uit gaat maken van de maandelijkse abonnementskosten. In totaliteit gelden onderstaande bedragen als vaste kosten:

  • Kort nummer: €38 (ContactCare) + €3,42 (ACM) = €41,42
  • Standaard nummer: €38 (ContactCare) + €1,17 (ACM) = €39,17

Variabele kosten

De variabele kosten zijn afhankelijk van het aantal telefoongesprekken en de duur van gesprekken. Voor een gesprek geldt een starttarief van €0,04, een minuuttarief van €0,06 en een toeslag van €0,15 per gesprek voor oproepen vanaf mobiele devices. Dit geldt voor zowel korte als standaard servicenummers.

Specifiek voorbeeld bekijken

Uw bedrijf een 0800-nummer?

Het aanbieden van een servicenummer biedt verschillende voordelen:

  • U verlaagt de drempel voor uw (potentiële) klanten om contact met u op te nemen.
  • Vergroot het aantal conversies door klanten die twijfelen een laagdrempelige mogelijkheid te bieden om verkoopadvies te krijgen.
  • Het is goed voor de uistraling van uw organisatie, een 0800 nummer oogt professioneel en klantvriendelijkheid.

Het bereiken van deze voordelen vraagt om een investering, maar de grootte daarvan hangt voor een groot deel af van het aantal binnenkomende telefoongesprekken. Daardoor is het inzetten van een 0800-nummer niet alleen weggelegd voor enorme multinationals, maar ook voor MKB’ers die klantvriendelijkheid hoog in het vaandel hebben staan.

Wilt u vrijblijvend advies over het inzetten van een servicenummer voor uw organisatie? Neem dan gerust contact met ons op!

0800 nummer aanvragen
2017-04-14T15:07:11+00:00