Volledig AVG-compliant

di,mrt 2021

De Algemene Verordening Gegevensbescherming is natuurlijk verplichte kost voor heel ondernemend Nederland. Toch lijkt het hier en daar toch nog wel eens wat te rammelen. Neem het recente voorbeeld van de GGD die negatief in het nieuws kwam vanwege het corona klantcontactcenter.

Verplichte kost maar niet per se vanzelfsprekend.

Natuurlijk heeft de GGD in de basis geen slechte bedoelingen. Ze willen ons immers helpen de pandemie te verslaan. Toch is het verwerken van persoonsgegevens niet iets wat te licht moet worden genomen. Zeker niet in ons vakgebied. Zelfbeschikking over privacygegevens is in Europa een groot goed. Iets waar wij uiteraard volledig achterstaan.

Juist om deze reden stond de maand februari bij ContactCare in het teken van de AVG. Al onze medewerkers zijn er nog eens aan herinnerd hoe het ook alweer zat. Om te kijken of de kennis echt is blijven plakken werden zij bovendien getoetst via onze Academy. Dit doen wij natuurlijk regelmatig, maar met een vernieuwde AVG-training weten we zeker dat al onze medewerkers op de hoogte zijn van alle regels en waar ze op moeten letten in hun werk.

 

Als klap op de vuurpijl hebben wij juridisch adviesbureau ICT recht gevraagd om een assessment te doen van onze gegevensverwerking en privacy. Na lang onderzoek en wikken en wegen op de kleinste details hebben wij het certificaat ‘privacy verified‘ mogen ontvangen. Je kunt hem hierbewonderen. Hiermee geven wij aan dat we er alles aan zullen doen om de gegevens van onze klanten en de klanten van onze klanten, nu en in de toekomst te beschermen.

AVG compliant certificaat

Omdat compliance & AVG een terugkerend relevant onderwerp is binnen klantcontact hebben wij besloten dit ook extern aan te bieden voor onze klanten. Hiervoor maakt onze Academy gebruik van ons eigen online portal. Heeft jouw organisatie of team behoefte aan een opfrisser? Laat onze hoofdtrainer Chris dan contact met jou opnemen via het offerteformulier

 

Gratis download

Brochure Consultancy

In onze brochure vind je meer informatie over onze dienstverlening. Hier gaan we in op onze visie over een goede customer journey. En het belang van een consistente communicatie die aansluit bij de merkbelofte.

Consultancy brochure

Whitepaper: Insourcen, outsourcen of "the best of both worlds"?

Laatste nieuws

Mis geen enkele update

Volg ons op LinkedIn