Veelgestelde vragen 2017-09-12T10:15:06+00:00

Veel gestelde vragen

Telefoonservice

Wat is e-mail direct? 2017-05-08T11:43:07+00:00

Met deze service worden alle binnenkomende gesprekken direct verwerkt en per e-mail naar u doorgestuurd. Deze service is geheel kosteloos.

Wat is de SMS direct service? 2017-05-08T11:43:56+00:00

Met de SMS Direct Service blijft u voor slechts € 0,25 per SMS altijd en overal op de hoogte van uw inkomende gesprekken. Erg handig, mocht u (tijdelijk) geen internet of computer tot uw beschikking hebben.

Wat is extern doorverbinden? 2017-05-08T11:44:15+00:00

U kunt uw gesprekken extern laten doorverbinden naar een (mobiel) telefoonnummer. Het tarief bedraagt € 1,00 inclusief gesprekskosten.

Beantwoorden jullie gesprekken alleen in de Nederlandse taal? 2017-05-08T11:44:35+00:00

Alle services van ContactCare worden standaard in Algemeen Beschaafd Nederlands afgehandeld. Iedere medewerker van ContactCare kan een standaard gesprek aannemen in Nederlands, Engels, Frans en/of Duits.

Wat krijgen mijn relaties te horen buiten de openingstijden? 2017-05-08T11:44:56+00:00

Buiten de openingstijden van ContactCare horen uw relaties een standaard bericht: “Op dit moment zijn wij gesloten, wij verzoeken u binnen de openingstijden terug te bellen”. U kunt dit bericht ook aanpassen, neem hiervoor contact met ons op.

Ik wil een persoonlijke welkomstboodschap bij mijn doorschakelnummer, hoe werkt dat? 2017-05-08T11:45:29+00:00

Een passende welkomstboodschap vraagt om maatwerk, neem contact met ons op voor een persoonlijk advies.

Ik heb een telefooncentrale, kan die worden doorgeschakeld naar ContactCare? 2017-05-08T11:46:01+00:00

Het doorschakelen van een telefooncentrale levert doorgaans geen problemen op.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn telefoon kan doorschakelen naar ContactCare? 2017-05-08T11:46:22+00:00

Nadat u het aanvraagformulier voor Telefoonservice heeft ingevuld, krijgt u toegang tot MyCare. U dient vervolgens op MyCare het Draaiboek Contactafhandeling in te vullen. Nadat dit ingevuld is krijgt u binnen enkele uren uw eigen doorschakelnummer toegekend. Zodra u het doorschakelnummer heeft ontvangen, kunt u al uw gesprekken doorschakelen. Wilt u gelijk doorschakelen? Neem dan direct contact met ons op en wij kennen u meteen een doorschakelnummer toe.

Hoe kan ik direct doorschakelen? 2017-05-08T11:47:30+00:00

Met het speciaal aan u verstrekte telefoonnummer van ContactCare schakelt u eenvoudig door naar de telefoonservice van ContactCare. Wilt u direct doorschakelen, volg dan onderstaande instructie:

  • Toets *21*
  • Toets nu het doorschakelnummer van ContactCare in
  • Sluit af met een #
  • Wacht op de onderbroken kiestoon en leg de hoorn neer. Al uw inkomende telefoongesprekken worden nu doorgeschakeld naar de Telefoonservice van ContactCare
  • Controleer of uw toestel naar het juiste telefoonnummer is doorgeschakeld. Bel hiervoor met uw eigen telefoon uw eigen telefoonnummer. Als het goed is krijgt u nu één van onze telefonistes aan de lijn. Zo kunt u direct horen of uw instructies naar wens worden uitgevoerd.
  • Met de toetsencombinatie #21# schakelt u het direct doorschakelen uit.
Hoe kan ik direct doorschakelen met ISDN? 2017-05-08T11:48:21+00:00

Wanneer u een ISDN-lijn wilt doorschakelen naar de telefoonservice van ContactCare raden wij u aan eerst contact op te nemen met KPN om te bespreken welk(e) nummer(s) u wilt doorschakelen. Wilt u met uw ISDN-lijn direct doorschakelen, volg dan onderstaande instructies.

  • Toets *210*
  • Toets nu het doorschakelnummer van ContactCare in
  • Sluit af met een #
  • Wacht op de onderbroken kiestoon en leg de hoorn neer. Uw ISDN-lijn wordt nu direct doorgeschakeld naar de Telefoonservice van ContactCare
  • Controleer of uw toestel naar het juiste telefoonnummer is doorgeschakeld. Bel hiervoor met uw eigen telefoon uw eigen telefoonnummer. Als het goed is krijgt u nu één van onze telefonistes aan de lijn. Zo kunt u direct horen of uw instructies naar wens worden uitgevoerd.
  • Met de toetsencombinatie #210# schakelt u het direct doorschakelen uit.
Hoe kan ik doorschakelen als ik in gesprek ben? 2017-05-08T11:49:59+00:00

Met het aan u verstrekte telefoonnummer van ContactCare schakelt u eenvoudig door naar de telefoonservice van ContactCare. Bent u in gesprek en kunt u geen tweede lijn oppakken? Volg dan onderstaande instructie:

  • Toets 0
  • Toets *67*
  • Toets nu het doorschakelnummer van ContactCare in
  • Sluit af met een #
  • Wacht op de onderbroken kiestoon en leg de hoorn neer. Als u in gesprek bent worden alle telefoongesprekken nu doorgeschakeld naar de telefoonservice van ContactCare.
  • Controleer of uw toestel naar het juiste telefoonnummer is doorgeschakeld. Bel hiervoor met uw eigen telefoon uw eigen telefoonnummer. Wacht nu 20 seconden. Als het goed is krijgt u hierna één van onze telefonistes aan de lijn. Zo kunt u direct horen of uw instructies naar wens worden uitgevoerd
  • Met de toetsencombinatie #67# schakelt u het vertraagd doorschakelen uit.
Hoe kan ik vertraagd doorschakelen? 2017-05-08T11:49:08+00:00

Met het aan u verstrekte telefoonnummer van ContactCare schakelt u eenvoudig door naar de telefoonservice van ContactCare. Wilt u na 20 seconden doorschakelen, 5 overgaan, volg dan onderstaande instructie:

  • Toets *61*
  • Toets nu het doorschakelnummer van ContactCare in
  • Sluit af met een #
  • Wacht op de onderbroken kiestoon en leg de hoorn neer. Al uw inkomende telefoongesprekken worden nu na 20 seconden doorgeschakeld naar de telefoonservice van ContactCare
  • Controleer of uw toestel naar het juiste telefoonnummer is doorgeschakeld. Bel hiervoor met uw eigen telefoon uw eigen telefoonnummer. Wacht nu 20 seconden. Als het goed is krijgt u hierna één van onze telefonistes aan de lijn. Zo kunt u direct horen of uw instructies naar wens worden uitgevoerd
  • Met de toetsencombinatie #61# schakelt u het vertraagd doorschakelen uit.
Hoe kan ik doorschakelen met een kabelaansluiting? 2017-05-08T11:50:20+00:00

Wanneer u een telefoonaansluiting heeft via UPC kunt u ook doorschakelen met *21*.

Servicenummers

Wat is het verschil tussen een geografisch, 085, 088, 0800 en 0900 nummer? 2017-05-09T14:26:01+00:00
  • Geografische nummers zijn gebonden aan een regio. Zo is 020 gebonden aan Amsterdam. Zo straal je als organisatie uit waar je gevestigd bent. Bellers betalen de standaardkosten van hun abonnement.
  • 085 en 088 nummers zijn niet aan een regio gebonden. 085 nummers worden per stuk geleverd en 088 nummers in blokken van minimaal 100 nummers. Het is een uitkomst voor organisaties die een nummer willen inzetten dat verbonden is aan diverse werklocaties.
    Bellers betalen de standaardkosten van hun abonnement.
  • 0800 nummers zijn nummers met een landelijke uitstraling waarbij de beller kosteloos contact kan opnemen. U als organisatie neemt de belkosten voor uw rekening. Deze nummers worden voornamelijk ingezet wanneer de beldrempel zo laag mogelijk moet zijn.
  • Met 0900 nummers kun je als organisatie (optioneel) geld verdienen. Bellers betalen een tarief per gesprek of per minuut. U als organisatie bepaalt dit tarief. Zo wordt er vaak voor een 0900 nummer gekozen als inkomstenbron voor een organisatie. In de meeste gevallen spreken we over een break-even-point bij gesprekskosten van 10 cent per minuut. Ook is een 0900 nummer een goede keuze wanneer u op zoek bent naar een kleine beldrempel om ongewenste telefoontjes te voorkomen.
Wat is het verschil tussen een lang en kort servicenummer? 2017-05-09T14:26:42+00:00

Het aantal beschikbare korte nummers is logischerwijs beperkt. Vroeger koos de ACM (Autoriteit Consument en Markt), de organisatie die de nummers uitgeeft, ervoor om achtcijferige nummers alleen in te zetten voor organisaties die veel belminuten telden. Vandaag de dag gelden voor korte en lange servicenummers wel dezelfde voorwaarden. Vele organisaties kiezen voor korte nummers (0x0x + vier cijfers), vanwege het mooie en makkelijk te onthouden uiterlijk. Deze zijn 80 euro duurder dan lange nummers (0x0x + 7 cijfers) in aanvraag bij de ACM.

Ben ik met een 0800 of 0900 nummer bereikbaar vanuit het buitenland? 2017-05-09T14:27:42+00:00

Nee, een servicenummer is nationaal. Wanneer u een landelijke uitstraling wilt in de vorm van een telefoonnummer dat ook vanuit het buitenland bereikbaar is, is een 088 nummer een uitkomst.

Is er een maximumtarief voor een 0900 nummer? 2017-05-09T14:28:36+00:00

Ja, voor een 0900 nummer geldt een maximaal tarief van €1,-  per minuut óf €1,40 per gesprek. Wanneer het servicenummer fungeert als klantenservice, is er sinds 13 juni 2014 sprake van een uitzondering: in dat geval mag het tarief per gesprek nooit hoger zijn dan €1,-.
(0800-nummers zijn gratis voor de beller en 088-nummers kosten voor de beller niet meer dan het lokale tarief)

De ACM, wat is dat precies? 2017-05-09T14:29:42+00:00

De ACM is een instantie die door de overheid is aangewezen om telefoon- en servicenummers te beheren. Ook houdt deze Autoriteit Consument en Markt toezicht op alle nummers. Het maakt niet uit waar u een nummer aanvraagt, het wordt altijd op uw organisatienaam geregistreerd bij de ACM. Zo heeft u een partij die toeziet op het feit dat een nummer uw eigendom is en blijft. Op hetzelfde moment voeren wij, ContactCare, telefonische dienstverlening voor uw organisatie uit. Dat houdt in dat ContactCare waarborgt dat telefoonverkeer op de juiste plekken terechtkomt binnen uw organisatie of wordt doorverbonden naar onze telefoon- en klantenservice.

Een 088-nummerblok, wat houdt dat in? 2017-05-09T14:30:11+00:00

Wanneer u graag gebruik maakt van een 088-nummer, kunt u deze alleen aanvragen bij de ACM in een blok van 100, 1000 of 10.000 nummers. De meeste organisaties vragen een blok van 100 stuks aan. U betaalt naar gebruik alleen de nummers uit het blok die u actief gebruikt en reserveert tegelijkertijd de rest van het blok, geheel kosteloos.

Doorverbinden naar mobiele telefoons, zijn daar kosten aan verbonden? 2017-05-09T14:30:42+00:00

Ja, een organisatie die een of meerdere servicenummers wilt doorverbinden met een mobiele telefoon, brengt de operator extra kosten in rekening.

Is een 0800 nummer altijd gratis? 2017-05-09T14:29:08+00:00

Ja.

Wanneer kan ik het servicenummer gaan gebruiken? 2017-05-09T14:34:51+00:00

Op het moment dat u een 0800 of 0900 nummer bij ons aanvraagt, zetten we het traject direct voor u in werking bij ACM. Deze procedure bij de ACM is standaard en duurt 3 á 4 weken. Zodra uw gekozen nummer(s) is/zijn toegekend door de ACM, activeren wij dit binnen vijf werkdagen in het Nederlands’ nummerplan. Deze officiële verwerking kent een duur van vijf werkdagen. Wanneer u beide procedures met spoed wilt laten geschieden, is het mogelijk om dit te realiseren tegen een meerprijs voor zowel ACM als ContactCare. Tegen een totale meerprijs van 1050 euro (ACM & ContactCare), beschikt u binnen 2 werkdagen over een 0800-servicenummer.

Welke servicenummers zijn beschikbaar? 2017-05-09T14:32:03+00:00

ContactCare komt met plezier met een voorstel van een aantal mooie nummers die we aan uw organisatie kunnen verbinden. Mocht u zelf willen bekijken welke nummers er daarnaast beschikbaar zijn, verwijzen we nu naar ACM_beschikbare_nummers. Hier gebruikt u de zoekterm. Start bijvoorbeeld met 08001. De zoekmachine zoekt vervolgens de combinatie die mogelijk zijn en starten met met 0800-1. Dat kunt u verder uitbreiden door 0800-11 in te toetsen, enzovoorts. Uiteindelijk komen we tot een nummer naar wens. Gelieve rekening te houden met het feit 0800-00 nummers enkel beschikbaar zijn voor media (TV).

Op onze website vindt u een tool om een mooi nummer uit te kiezen.

Ik wil mijn bestaande servicenummer onderbrengen bij ContactCare, kan dat? 2017-05-09T14:31:14+00:00

Ja, wanneer u al in het bezit bent van een servicenummer kunt u er voor kiezen dit onder te brengen bij ContactCare. Een van onze collega’s maakt dit mogelijk nadat we van u een kopie hebben ontvangen van de ACM-beschikking die u al in uw bezit heeft.