Door de coronacrisis hebben veel bedrijven moeite met pakketjes snel en op tijd geleverd te krijgen. Verkeersapp Flitsmeister heeft hier een oplossing voor bedacht en zet nu gebruikers in voor pakketbezorging.

Met de service ‘Flitsmeister Pickup’ roep het bedrijf zijn community van 1,7 miljoen gebruikers op om pakketjes van winkeliers bij klanten af te leveren.

Hoe werkt het?

De lokale winkelier wordt met de community van 1,7 miljoen Flitsmeister gebruikers verbonden. De gebruikers die normaal gewaarschuwd worden voor flitspalen, wegwerkzaamheden en files kunnen aangeven of ze ingezet willen worden als bezorger.

Zodra een winkelier een pakketje heeft dat bezorgd kan worden, krijgen Flitsmeister gebruikers in de buurt een notificatie en kunnen deze accepteren. Hierna haalt de bezorgmeister het pakket op en brengt deze naar de klant. De bezorgmeister deel tijdens zijn rit zijn locatie en route met de winkelier zodat deze live gevolgd kan worden. Nadat het pakketje bezorgd is stuurt de Flitsmeister gebruiker een betaalverzoek naar de winkelier om de bezorging te betalen.

De dienst wordt eerst lokaal uitgerold, en de bedoeling is dat het straks in heel Nederland beschikbaar is. Als jij in Amsterdam werkt en in Utrecht woont, waarom zou je dan geen pakketje meenemen als je naar huis gaat? Zo helpen helpen de bezorgmeisters lokale winkeliers met snellere en efficiënte bezorging van hun producten. Daarnaast kunnen de Flitsmeister gebruikers wat extra’s verdienen!

Tevreden klanten

De bezorgservice van Flitsmeister kan bijdragen aan een goede klanttevredenheid. Er bestaat nog maar weinig same day delivery, en op deze manier is dat toch mogelijk. Klanten krijgen hun bestelling snel, efficiënt en op een persoonlijke manier thuisbezorgd. Dit zorgt voor vertrouwen tussen winkelier en ontvanger en dus een positieve ervaring voor de klant. Een perfecte manier om in de huidige situatie klanten blij te maken.

Wil je meer lezen over onze gesprekspartner Flitsmeister? Lees dan hier de klantcase.