Thuis aan de slag bij ContactCare

di,mrt 2021

Nationale thuiswerkdag kan ik als Content Creator niet aan mij voorbij laten gaan. Zeker niet omdat mijn start bij ContactCare in deze setting allemaal begonnen is.

Er is een grote kans dat wij in dezelfde setting thuis zitten. Terwijl jullie dit artikel lezen, zat ik (allicht net als jullie) tijdens dit schrijven achter mijn bureau met een groot glas GoedeMorgen thee. Nadenkend over de afgelopen maanden. Het was een vreemd jaar. Ongeveer een jaar geleden legde onze premier Mark Rutte het hele land plat. ‘’Blijf allemaal zoveel mogelijk thuis en werk vanuit huis als dat kan’’, was zijn boodschap. Even dachten jullie waarschijnlijk net zoals ik, dit is maar voor een paar maanden. Een jaar verder is het ‘’nieuwe normaal” al gewoon normaal geworden.

Nieuw avontuur

Wie ik ben? Ik ben Chloé en ben, inmiddels vijf maanden geleden, gestart bij ContactCare. Een vreemde start kan ik wel zeggen. Ik startte tijdens de tweede golf waardoor ik 100% vanuit huis werd ingewerkt. CEO Jasper Meerding kwam een laptop en headset bij mij thuis afleveren en wenste succes bij de voordeur. Vol enthousiasme pakte ik mijn gloednieuwe laptop uit en speurde nogmaals de website van ContactCare af, maakte mijn werkplek voor de startdatum ready en genoot nog even volop van mijn weekend voor ik op maandag een nieuw avontuur aan zou gaan.

Normaliter maak je kennis op kantoor en voer je de eerste gesprekken in de morgen bij het koffiezetapparaat. Er wordt vervolgens een werkplek aangewezen en maak je jouw nieuwe plek eigen. Nu zette ik in mijn eigen keuken een kop koffie en ging thuis achter mijn eigen werkplek zitten. Via TEAMS ontmoette ik de gehele staff en werd ik welkom geheten. Gek genoeg voelde dit niet helemaal onpersoonlijk. Iedereen nam ruim de tijd om kennis te maken en voor ik het wist zat ik een half uur te kletsen over alles en nog wat. ContactCare voelde direct aan als een warm bad.

“Via TEAMS ontmoette ik de gehele staff en werd ik welkom geheten” 

 Chloé, Content Creator Academy bij ContactCare

The best of both worlds

Nu, 5 maanden later, ben ik nog maar één keer even op het kantoor geweest. Al maanden start ik elke morgen achter mijn eigen bureau. Vaak heel fijn, maar soms ook een beetje eenzaam. Wat ik mis zijn de maandagmorgen gesprekken op kantoor over je weekend, het sparren met collega’s & het even langslopen bij elkaar voor een kort kletspraatje. Thuiswerken is nog de norm en ik denk dat daar de komende maanden geen verandering in komt. Tot die tijd geniet dus nog even van geen drukte in de morgen en het haasten voor een trein. Maar wat lijkt mij het heerlijk om straks hybride te gaan werken. The best of both worlds. Lucky me en voor al mijn ContactCare collega’s speelt ContactCare in op deze nieuwe trend. Straks mag ik op dagen dat het mij uitkomt naar een nieuw flexkantoor reizen. Een ruimte dat gaat aanvoelen als een tweede thuis. Wat kijk ik weer uit naar de vrijdagmiddagborrels en de pauzes met collega’s, maar ook nog de steeds de vrijheid ervaren van het thuiswerken!

Chloé Martens – ContactCare Academy

Gratis download

Feedback model - OEPS

Dit krachtige model helpt je om gemakkelijk een constructief en effectief gesprek te starten.

oeps poster

Whitepaper: Insourcen, outsourcen of "the best of both worlds"?

Laatste nieuws

Mis geen enkele update

Volg ons op LinkedIn