Klantenservice voor de foodsector 2017-05-30T15:51:42+00:00

Foodsector

ContactCare maakt sector 7 dagen per week bereikbaar

neem contact op

PERSOONLIJK KLANTCONTACT

Bij ContactCare houden we klantcontact persoonlijk. Als geen ander voeren we gesprekken in vijf talen. Onze opdrachtgevers laten klantenservice via telefoon, e-mail of chat over aan ons talent, opgeleid aan de ContactCare Academy. Wij ondersteunen ambitieuze bedrijven in iedere groeifase van hun onderneming, nationaal en internationaal. Meer dan 500 organisaties kunnen zeven dagen per week zorgeloos vertrouwen op ons schaalbare klantenservicemodel.

Herkent u dit?

  • U krijgt steeds meer vragen over o.a. bestellingen en leveringen
  • Uw klanten willen professioneel en multichannel contact
  • U wilt altijd service verlenen aan uw klanten of nieuwe leads.

VERANDERENDE MARKT

De verschuiving van het doen van fysieke boodschappen naar online boodschappen, zorgt voor een verandering in het klantcontact. Klanten die de supermarkt bezoeken kunnen hun vragen stellen aan het winkelpersoneel. Online klanten hebben andere kanalen nodig om hun vragen te stellen. De inhoud van de vragen verschilt ook, denk hierbij aan vragen over levertijden en bezorgkosten. Het stellen van vragen aan winkelpersoneel kan online worden vervangen door het inzetten van chat. Naast de chat is het ook belangrijk dat klanten telefonisch terecht kunnen met hun vragen.

EFFECTIEVE OUTBOUND CAMPAGNE

In de online markt rondom food zijn abonnementen erg belangrijk. Op deze manier wordt er een vaste klantenkring opgebouwd en wordt het inkopen van de verse producten makkelijker gemaakt. Veel bedrijven in deze branche verleiden klanten met eenmalige boxen. Uit outbound projecten die ContactCare in het verleden heeft uitgevoerd is gebleken dat het nabellen van deze klanten een effectieve manier is abonnementen af te sluiten.

De marketingwijsheid dat het behouden van een bestaande klant 5-7 keer zo effectief is als het werven van een nieuwe klant, geldt in de foodbranche misschien nog wel sterker. Er zijn grote marketingbudgetten nodig om klanten te overtuigen van ‘het nieuwe boodschappen doen’. Daarom is het voor organisaties in deze branche extra belangrijk om slapende klanten te activeren en op deze manier met een relatief klein budget de omzet te verhogen. ContactCare ondersteunt organisaties zowel met de klantenservice als met outbound campagnes, hierdoor blijven bestaande klanten tevreden en worden slapende klanten geactiveerd.

MEEDENKEN

Bent u op zoek naar een oplossing voor uw klantcontact? Wij zetten graag onze expertise in de food sector in om vrijblijvend met u mee te denken over het inrichten van uw klantenservice of het inrichten van een outbound campagne.

neem contact op

Ferry Godri, oprichter Fruit.nl:

“ContactCare is een bedrijf dat meedenkt met onze business en dat onderscheidt ContactCare van de concurrentie. Wij hebben ContactCare ingeschakeld omdat we niet niet elke dag telefonisch tot 22:00 bereikbaar konden zijn. Al vanaf het eerste contact dachten ze mee en dat gaf mij direct een betrouwbaar gevoel.”

FD Gazellen awards
Thuiswinkel waarborg
Sprout
Graydon