Klantenservice in vier talen met native speakers van ContactCare
De markt van âconnected devicesâ in en rond het huis is nog maar net begonnen. Hoewel, steeds meer mensen een slimme thermostaat, slimme verlichting of soortgelijke producten in huis hebben. De verwachting van verschillende economen is dat de markt van âconnected devicesâ binnen enkele jaren zal uitgroeien tot een miljardenbusiness. Connected producten worden ook wel het nieuwe internet genoemd. Reden voor 50five om hier vol op in te zetten, met marktleiderschap in Europa als doel.
Iedereen smart
De wereld van Internet of Things-devices bestaat al even, maar volgens Manfred Klumpenaar is het omslagpunt waarbij het grote publiek enthousiast wordt nu bereikt. Reden voor de operationeel directeur van 50five, een dochteronderneming van Engie, om snel door te pakken. 50five richt zich op consumenten die via internet smart home devices kopen.
Mounir El Hassani, Project Expert bij ContactCare
Van leuke gadgets naar echte life changing events
Volgens Klumpenaar is het een kwestie van tijd voordat consumenten alles willen verbinden. âStap voor stap begint men de voordelen te zien van het âslimmer makenâ van de leefomgeving.â Voordelen ontstaan vooral als je er wat dieper induikt, zo geeft Klumpenaar aan. âMensen zien een slimme thermostaat soms als leuke gadget voor op een verjaardagsfeestje. Als deze goed wordt ingesteld in combinatie met een smartphone of -watch, en dus ziet waar je je bevindt en daarnaast automatisch signaleert als een raam geopend wordt, kan deze vrijwel zelfstandig gaan functioneren. Je hebt er dan geen omkijken meer naar. Naast dat het je geld kan besparen, als je verwarming nu soms nutteloos aanstaat terwijl jij je in een andere kamer of zelfs buitenshuis bevindt, heeft het direct ook een duurzaam karakter.â

Concurrentie neemt snel toe
In plaats van zoveel mogelijk verschillende producten te verkopen, richt 50five zich op enkele hoofdleveranciers per productgroep. Zodoende bieden ze een specialistische klantenservice, zodat de klant de meerwaarde echt leert gebruiken.

De samenwerking met ContactCare
âWij stoppen ons telefoonnummer niet weg, maar willen juist zoveel mogelijk bereikbaar zijn. Door de samenwerking met ContactCare die de eerstelijns klantcontact voor heel Europa uit handen neemt, is dit ook bij sterke groei goed mogelijk,â zegt Manfred. âWe hebben lang gezocht naar de juiste speler met voldoende technische kennis en besteden veel aandacht aan het opleiden. Het is fijn om te zien dat ContactCare ook bereid is te investeren in deze technische kennis. Daarnaast hebben we tijdens kantoortijden een goede âtweede lijnâ van eigen mensen die de apparaten door en door kennen.
Tijd voor een goed gesprek?
Heb je een vraag over onze diensten of wil je bij ons langskomen voor meer informatie en een kop koffie? Dan nemen we graag contact met je op.