In gesprek met Yanick

ma,mei 2022

We spreken met Yanick, een stagiair op de consultancyafdeling waar hij zich bezighoudt met de B Corpcertificering. We vroegen hem in een interview hoe hij zijn stageperiode tot nu toe heeft ervaren.  

B-Corp?

Yanick houdt zich bezig met de B Corp-certificering. Dit is een internationale certificering voor winst gedreven bedrijven die een grote, positieve impact willen hebben op mens en milieu. Deze bedrijven hebben duurzaamheid een blijvende plek gegeven in hun DNA en weten op meerdere manieren waarde te creëren. Bij ContactCare willen wij het eerste klantcontactcenter zijn die aanspraak maakt op deze certificering. Yanick loopt inmiddels alweer drie maanden stage bij ContactCare en is al ver met het op orde krijgen van de documentatie en het behalen van de certificering.

Wat heeft ervoor gezorgd dat je gekozen hebt voor ContactCare?

“Ik was op zoek naar een facilitaire stage in de buurt van mijn woonplek, Apeldoorn. Door corona was het aanbod niet heel groot en ik keek daarom naar stages verder weg van huis. Via een site voor afstudeeropdrachten kwam ik bij ContactCare. Ik solliciteerde voor een HR-stage maar tijdens een telefoongesprek met de HR-manager kwam ik erachter dat er ook nog een facilitair vraagstuk lag. Op kortetermijn ben ik in gesprek gegaan met Romy (COO) of ik hierin wat kon betekenen. Na dit gesprek sprak het bedrijf en het B Corp vraagstuk mij heel erg aan en heb ik voor ContactCare gekozen. “ 

Vertel ons wat meer over B Corp.

“Voordat ik bij ContactCare stage ging lopen had ik nog nooit van B Corp gehoord. Sinds ik ermee bezig ben zie ik het overal terugkomen. Ik snap heel goed dat ContactCare B Corp-gecertificeerd wil zijn. Dit certificaat toont aan dat je als organisatie erg bewust bezig bent met het behalen van hoge doelstellingen op het gebied van duurzaamheid en transparantie. Dat geeft een positief gevoel en via deze manier kunnen organisaties aan de buitenwereld laten zien dat ze het goed doen. “

“Ik vind het erg leuk om een steentje bij te dragen aan het behalen van de B Corpcertificering.”

Weet je al wat je na je stage gaat doen? 

“De opleiding facility management is zo’n brede opleiding, dat ik heel veel keuzes heb om uit te kiezen. En dat maakt het allemaal nog lastiger dan het al is. Ik wil niet verder gaan studeren, omdat ik op dit moment nog niet weet wat ik wil. Ik vind het namelijk zonde om een vervolgstudie te kiezen op een onderdeel waarin ik misschien helemaal niet verderga. Ik wil nu graag een baan zoeken en mij daarop verder ontwikkelen. Mocht bij de baan een opleiding horen, dan sta ik er zeker voor open om die te volgen. Maar voor nu heb ik even genoeg gestudeerd.” 

Heb je tips voor andere studenten die ook graag bij ContactCare willen stagelopen?

“ContactCare biedt verschillende kansen om jezelf verder te ontwikkelen. Mijn tip is dat je deze uitdagingen vooral moet aangaan! Je ontwikkelt jezelf door persoonlijke begeleiding en het volgen van trainingen. Ik denk dat je daar, zeker als student, veel uit kunt halen.” 

Gratis Whitepaper - "Wanneer kies ik voor welk soort klantcontact?"

Gratis download

Brochure ContactCare Academy

Hoe word je een echte expert in klantcontact, waar trainen we op en hoe doen we dat? In deze brochure lees je alles over leren via onze Academy.

Academy brochure

Lotte van den Berg
Learning & Development

Tijd voor een goed gesprek? Plan een call.

Plan een afspraak in mijn agenda voor een oriënterend gesprek van ongeveer 30 minuten.

Tijdens ons gesprek ben ik benieuwd naar jouw uitdagingen en kunnen we misschien zelfs al wel wat tips geven. Kies een tijdstip dan neem ik contact met je op.