Einde koude acquisitie in 2018

di,jul 2016

Vanaf 2018 geldt er een verbod op koude acquisitie. Alleen prospects die aangeven gegevens beschikbaar te stellen voor specifieke doeleinden mogen door bedrijven benaderd worden. Onder prospects vallen consumenten en bedrijven. Probeer als bedrijf onafhankelijk te worden van koude acquisitie. Benieuwd hoe wij bij ContactCare, met een nieuwe strategie, onafhankelijk hiervan zijn geworden?

Word onafhankelijk van acquisitie

Door een goede online positionering, positieve referrals van bestaande klanten en waardevolle content, weten organisaties ContactCare vaak zelf te vinden. Vervolgens streven wij er op basis van deze leadgegevens naar om geĆÆnteresseerden te helpen tijdens de oriĆ«ntatie- en keuzefase. Zo ontstaan er zakelijke contacten tussen onze organisatie en beslissers en beĆÆnvloeders op het gebied van klantcontact. In het ene geval heeft een geĆÆnteresseerde bezoeker behoefte aan een brochure, in een ander geval wordt er een telefonische afspraak ingepland. Ook kan een geĆÆnteresseerde klant een bezoek brengen aan ons kantoor in Amersfoort. Zo maakt hij kennis met het team van collegaā€™s achter de online omgeving en kan hij rondwandelen in het callcenter.De consequenties van de wetswijziging zullen voornamelijk voelbaar zijn binnen de verkoopsector, gezien koud bellen een veelgebruikte methode is om nieuwe relaties met klanten te starten. Toch hoeft het verbod geen bedreiging te vormen. We zeggen met enige trots het levende bewijs te zijn van een succesvolle organisatie die een klantenkring weet op te bouwen zonder acquisitie. ContactCare voert een uniek concept binnen de callcenterwereld: de afgelopen zes jaar hebben we een bijzondere groei weten te realiseren op het gebied van in- in plaats van outbound klantcontact. Telling our stories… to the people who want to hear them.

Wij geloven erin dat de combinatie van goede dienstverlening en positionering voldoende zijn om een doelgroep nieuwsgierig en vervolgens enthousiast te maken. We mogen spreken van een omvangrijke klantenkring zonder ooit een push-strategie toe te hebben gepast.

Deze strategie zet zich voort in onze dienstverlening. We durven nee te zeggen tegen kwantitatieve outbound campagnes met enkel commerciƫle doeleinden. Er wordt samengewerkt met organisaties die er eveneens van overtuigd zijn dat, met name anno 2018, de reis van een (potentiƫle) klant centraal staat. ContactCare biedt service op het moment dat de klanten van bovengenoemde organisaties er behoefte aan hebben. Op deze manier dragen de samenwerkingsverbanden bij aan bedrijfskwaliteit. Steeds vaker blijkt dat de resultaten van inbound leadgeneratie meer goede resultaten opleveren dan koude acquisitie. Het is de combinatie van inbound bereikbaarheid, menselijk contact en professionele opvolging van leads dat resulteert in partner- en ambassadeurschap.

Checklist Academy

Checklist uitstekend klantcontact

Om uitstekend klantcontact te verlenen, zodat jouw klanten fan worden van je organisatie, heb je 5 ingrediƫnten nodig. Aan de hand van de checklist weet jij of je ze in huis hebt!

10 tips voor een killer van een telefoongesprek

10 tips voor een goed telefoongesprek

Laatste nieuws

user icon