ContactCare Academy

Training leiderschap in klantcontact

Nú is de ideale tijd om jezelf verder te ontwikkelen.
Dit voorjaar start de ContactCare Academy weer met een uitgebreide opleiding om jouw Teamleider-skills een kickstart te geven of gewoon even op te poetsen.

In 8 uitdagende lesdagen duiken wij de diepte in, waarbij buiten theorie en praktijk ook de teamleider zelf onder de loep wordt genomen.
Uiteraard houden we rekening met alle richtlijnen rondom Covid-19 en zorgen wij voor een ruime, veilige en leervriendelijke lesomgeving in ons opleidingscentrum in Amersfoort.

Wil je graag Teamleider worden? Of wil in je huidige functie breder inzetbaar zijn door je leiderschapsvaardigheden verder te ontwikkelen?
Dan is de opleiding Teamleider echt iets voor jou!

De ContactCare Academy start 3 keer per jaar met de opleiding Basis Teamleider. Middels deze opleiding bieden we je de mogelijkheid om binnen 6 maanden alle tools en skills te ontwikkelen die je nodig hebt om aan de slag te kunnen gaan als zelfstandige Teamleider.

Uitdaging, zelfontplooiing en een goede afwisseling tussen theorie en praktijk is hét kenmerk van deze energieke opleiding, waarbij we de mens achter de (aspirant-)teamleider centraal stellen.
En laten we niet vergeten dat leren ook gewoon onwijs leuk is, dus zijn de trainingen ook aangelengd met een gezonde dosis humor.

Eerstvolgende startdata

Woensdag 21 april 2021

  • Inclusief verblijfkosten en examen
  • Toegang tot meer dan 250 trainingen
  • Kosten: €2950,- ex BTW

De volgende onderwerpen komen aan bod

N

Prio's, doelen stellen en time management

Wie is er eigenlijk de baas over jouw agenda?
Wij leren je om tijd over te houden voor jouw belangrijkste focus: menselijk contact.

N

Effectief communiceren

Het gaat niet zozeer om wat je zegt, het gaat om hoe je het zegt.
En hoe anderen jouw begrijpen.

N

Compliance en GDPR

Het is toch prima om je mobiele telefoon aan je werklaptop op te laden?

N

Coachen van teams

In de sport weten ze het al langer: een goede balans op het gebied van skills, kennis, kunde, maar ook persoonlijkheden heeft een cruciaal effect op de output van je team. En de juiste coach of trainer kan al die verschillende karakters samen smeden tot een succesteam. Vanuit die gedachte gaan we ook jouw team onder de loep nemen en kijken we naar jouw rol binnen dat team.
N

Diversiteit en inclusiviteit binnen jouw organisatie

Diversiteit stimuleert vernieuwing van processen, producten en diensten. Geen wonder dat dit een hot topic is voor veel organisaties. Daarnaast creëer je door goede implementatie van deze thema’s ook een vruchtbare bodem voor het (door)ontwikkelen van talent en goede samenwerking binnen je eigen team. 

N

Beoordelingsgesprekken voeren

Wij helpen jou om jouw medewerkers echt centraal te stellen in het beoordelingsgesprek, waardoor jij minder administratie hebt en vooral bezig bent om jouw medewerkers positief te challengen.

N

Slechtnieuwsgesprekken voeren

Hoe breng je het slechte nieuws en vermijdt je een heftige of emotionele reactie? Wij helpen jou om de ongemakkelijke gesprekken te voorkomen en zorgen ervoor dat de boodschap helder overkomt bij jouw gesprekspartner.

N

Verzuimgesprekken voeren

Wat vraag je dus wél tijdens een verzuimgesprek en waar blijf je vandaan? Wat wordt er eigenlijk bij de Arbo-arts besproken en hoeveel van die informatie is vervolgens weer nuttig voor de leidinggevende? Hoe communiceer je jouw verzuimprotocol op een effectieve wijze binnen jouw organisatie? En misschien nog belangrijker: hoe voorkom je verzuim bij je medewerkers? Dat is immers beter dan genezen.

Tijdens dit onderdeel maken wij deze grote onderwerpen klein en zorgen wij ervoor dat je morgenochtend de geleerde stof direct kunt toepassen.

N

Persoonlijke effectiviteit

Je maakt maar één keer kans op een eerste indruk, dus zorg ervoor dat je jezelf presenteert op de manier waarop je door anderen graag gezien wilt worden. Straal uit wie je bent en wat je kunt.
Tijdens dit onderdeel gaan we dieper in op jouw kwaliteiten en ontwikkelpunten en leren we je hoe die punten verder te ontwikkelen.
N

Zelfstandig aan de slag als Teamleider

Dit is natuurlijk het hoofddoel. Door het hele trainingstraject staat dit onderwerp centraal: hoe kun jij deze schat aan informatie doorvertalen naar inzet in de praktijk? En hoe maak je de theorie passend voor jouw eigen stijl? Samen gaan we op zoek naar antwoord op die vragen.

Het programma

user icon