ContactCare Academy

Goed klantcontact begint bij de allerbeste mensen

We leren hoe je weerbaar moet zijn, en hoe je klanten beter kunt begrijpen. Op deze manier creëren wij echte klantenservice professionals. Zo handelen we ieder gesprek met zorg af.

Meer informatie

Een gesprek maakt het verschil

Klantcontact kan je merk maken of breken. En een goed gesprek maakt hierin het verschil. Wij verbeteren de contactmomenten door onze medewerkers intensief te trainen. Zij leren hoe ze moeten omgaan met verschillende klanten, systemen en moeilijke klanten. Echte specialisten dus.

De juiste aanpak voor de juiste klant

Een goed gesprek zorgt voor meer begrip en minder irritaties. We maken hiervoor gebruik van het DISC model. Dit helpt om anderen beter te begrijpen én om te zorgen dat anderen jou beter begrijpen.

Waar wij op trainen

Arrow down

Effectief communiceren

Meer informatie

Communicatie is veel meer dan enkel woorden, het is een wisselwerking tussen zenden en ontvangen. Tijdens deze training leer je hoe, wat en wanneer je iets moet zeggen, maar vooral ook wanneer je beter even stil kunt blijven om te luisteren.

Analyseren van klantbehoefte

Meer informatie

Wat de klant zegt en wat de klant bedoelt is niet altijd dezelfde boodschap. Tijdens deze training leren we jou om de klant en de klantbehoefte te doorgronden en om met een passend aanbod te komen.

Gespreksanalyse

Meer informatie >

Vanaf de 1e werkdag brengen wij onze medewerkers de fijnste kneepjes van het klantcontact vak bij. Door jarenlange ervaring eisen wij de hoogste kwaliteit om elke klant goed te woord te kunnen staan.

Actief luisteren

Meer informatie

Er is een verschil tussen luisteren en écht luisteren. Klanten voelen feilloos aan hoe goed er naar ze wordt geluisterd, ze willen zich gehoord voelen. In deze training geven we de juiste tools om van actief luisteren een sport te maken, zodat jij de klant een optimale service ervaring kunt geven.

De basis van klantcontact

Meer informatie >

Vuistregels, tegeltjeswijsheden, gespreksmodellen en gezond verstand. Dit zijn de basisingrediënten voor succesvol klantcontact. Wij brengen jou en onze medewerkers graag de fijne kneepjes bij.

Empathie training

Meer informatie >

Gesprekken zijn niet altijd makkelijk. Toch wil je je hoofd koel houden en elke klant zo goed mogelijk te helpen. We geven de juiste tips en tricks om hier professioneel mee om te gaan.

Effectief communiceren

Communicatie is veel meer dan enkel woorden, het is een wisselwerking tussen zenden en ontvangen. Tijdens deze training leer je hoe, wat en wanneer je iets moet zeggen, maar vooral ook wanneer je beter even stil kunt blijven om te luisteren.

Analyse van klantbehoefte

Wat de klant zegt en wat de klant bedoelt is niet altijd dezelfde boodschap. Tijdens deze training leren we jou om de klant en de klantbehoefte te doorgronden en om met een passend aanbod te komen.

Gespreksanalyse

Vanaf de 1e werkdag brengen wij onze medewerkers de fijnste kneepjes van het klantcontact vak bij. Door jarenlange ervaring eisen wij de hoogste kwaliteit om elke klant goed te woord te kunnen staan. Wil jij ook hogere klanttevredenheid of een goed functionerende QM afdeling? Laat het ons weten!

Actief luisteren

Er is een verschil tussen luisteren en écht luisteren. Klanten voelen feilloos aan hoe goed er naar ze wordt geluisterd, ze willen zich gehoord voelen. In deze training geven we de juiste tools om van actief luisteren een sport te maken, zodat jij de klant een optimale service ervaring kunt geven.

De basis van klantcontact

Vuistregels, tegeltjeswijsheden, gespreksmodellen en gezond verstand. Dit zijn de basisingrediënten voor succesvol klantcontact. Wij brengen jou en onze medewerkers graag de fijne kneepjes bij.

Empathie training

Gesprekken zijn niet altijd makkelijk. Toch wil je je hoofd koel houden en elke klant zo goed mogelijk te helpen. We geven de juiste tips en tricks om hier professioneel mee om te gaan.

Wacht eens, Let op! Dat kan effectiever

Gemiddeld hebben mensen een kortetermijnfocus van 8 seconden. Klassikaal lesgeven alleen is dus niet de manier om iets te laten hangen.
Om efficiënt te leren moeten die spanningsboog zo klein mogelijk zijn. Naast klassikaal hebben wij ook een digitaal programma. Hierin breken wij ons programma op in kleinere brokjes en herhalen we deze.

Deze combinatie zorgt ervoor dat meer informatie voor een langere tijd blijft ‘hangen’.

Klassikaal lesgeven
Lerares

Tijd voor een goed gesprek?

Heb je een vraag over onze diensten of wil je bij ons langskomen voor meer informatie en een kop koffie? Dan nemen we graag contact met je op.

user icon