De 5 voordelen van detacheren boven uitzenden

De 5 voordelen van detacheren

“Detacheren dat is toch gewoon een duur woord voor uitzenden”? Geen gekke gedachte, maar er zitten wel degelijk grote verschillen in. Wij vertellen je hier graag meer over.

 Een duurzame relatie
 Echte specialisten
 Direct het juiste personeel
 Zekerheid voor iedereen
 Geen werkgeversrisico’s

  1. Een duurzame relatie

Bij ContactCare willen wij bijdragen aan de ontwikkeling van onze medewerkers. We doen dit door hen op te leiden, tussendoor te trainen en trainingen aan te bieden. De medewerkers gaan dus altijd goed voorbereid van start. Wat jou rest is de onboarding en de kennismaking met jouw team. Zo werk je vanaf moment 1 aan een duurzame relatie. Met duidelijke doelstellingen en een stabiele samenwerking.

  2. Echte specialisten

Anders dan bij uitzenden zal je bij detacheren altijd opgeleid personeel krijgen. Dit betekent dat je niet hoeft te investeren in dure in-house trainingen. ContactCare beschikt over een eigen opleidingscentrum voor klantcontact en levert echte specialisten. Wanneer je dus op zoek bent naar personeel dat jouw organisatie moet vertegenwoordigen ben je bij hen bij het juiste adres. Dit zorgt voor een betere merkbeleving, loyalere klantrelatie en waardevol klantcontact.  Hier kunnen wij jou mee helpen.

  3. Direct het juiste personeel

Bij detacheren haal je up-to-date kennis en ervaring in huis, ze zijn direct inzetbaar en je kiest je eigen personeel. Dit in tegenstelling tot uitzenden. Daarbij wordt personeel vaak toegewezen. Bij ContactCare vinden wij het belangrijk dat opdrachtgever en medewerker vanaf dag 1 een prettige relatie hebben. Wij verbinden personeel en merken aan elkaar aan de hand van een matching proces. Op basis van ervaring, maar ook op basis van soft-skills. Zo heb jij iemand die precies bij jouw organisatie past.

  4. Zekerheid voor iedereen

Binnen de uitzendbranche is het gebruikelijk met een uitzendbeding te werken. Doordat de werknemer elk moment kan beslissen om te stoppen met werken geeft dit minder zekerheid en bestaat de kans dat de uitzendkracht niet komt opdagen. Een detacheringscontract is een vast contract met duidelijke afspraken en een opzegtermijn. Dus voor zowel jou als de medewerker is dit een relatie waar jullie op kunnen bouwen. Het contract kan volgens de wet niet per direct worden beëindigd. Dit zorgt voor rust en zekerheid in jouw organisatie. 

  5. Geen werkgeversrisico’s

Het detacheringsbureau, in dit geval ContactCare, is de werkgever van de te detacheren werknemer. ContactCare is de rechtsgeldige werkgever. Hierdoor heb jij geen werkgeversrisico’s bij bijvoorbeeld doorbetaling van het loon bij ziekteverzuim, ontslagvergoeding en in het ergste geval overlijden. Daarnaast heb je geen onverwachte bedrijfskosten en blijft je werknemersbestand flexibel. Dit is handig als je met seizoensgebonden of kortere projecten werkt.