In samenwerking met opdrachtgever Scotch & Soda is ContactCare gestart met het aanbieden van Spaanstalige klantenservice. Alle Spaanstalige klantcontacten worden nu afgehandeld in Amersfoort door native speakers (mensen minimaal op het taalniveau van hun moedertaal).

Jasper Meerding, CEO van ContactCare, is erg trots op deze stap: ‘Naast Nederlands-, Engels-, Frans- en Duitstalige klantenservice is ons portfolio nu uitgebreid met Spaans, wat ons werkgebied nog veel groter maakt. Daarnaast geeft uitbreiding van het internationals team een verdere dynamiek binnen de organisatie, dat is voor iedereen erg leuk om mee te maken.’

Hoe te woord gestaan?

De Spaanstalige klanten van het Nederlandse kledingmerk Scotch & Soda worden telefonisch en per e-mail te woord gestaan door een dedicated Spaanstalig team in Amersfoort. De native speakers hebben door middel van training kennis gemaakt met het DNA van Scotch & Soda.

Het uitbesteden van meertalige klantenservice biedt volgens Jasper Meerding diverse voordelen: ‘Omdat wij beschikken over native speakers in verschillende talen, bieden we internationaal opererende organisaties een aantrekkelijke en professionele mogelijkheid om hun klanten in hun moedertaal te woord te staan, zonder dat ze veel effort kwijt zijn aan de werving, selectie en opleiding van goede native speakers.’

ContactCare helpt organisaties met het optimaliseren van klantcontact en biedt het voordeel van een shared omgeving, waardoor de klant alleen betaalt naar gebruik. ContactCare biedt de mogelijkheid om haar dienstverlening on demand te starten.