ContactCare Academy

Basistraining Professioneel klantcontact

Leer als team in korte tijd sneller tot de kern te komen en met meer zelfvertrouwen te communiceren met klanten. Samen zorgen we ervoor dat klanten een optimale klantervaring hebben. 

In een paar dagen een optimale klantbeleving.

Deze opleiding is een must voor klantcontactprofessionals. Deze korte opleiding geeft handige handvatten om bewuster te communiceren met klanten. Het boost het vertrouwen en de skills van medewerkers op de klantenservice, receptie of helpdesk en zorgt voor een optimale klantbeleving.

De opleiding in het kort

Tijdens de opleiding gaan we aan de hand van theorie, voorbeelden en eigen casuïstiek op zoek naar de drijfveren en typische reacties van de klant.

Waarom belt de klant nu eigenlijk? Wat is het doel van het gesprek? Wat is de vraag áchter de vraag? Door bewuster om te gaan met deze vraagstukken zullen onzekerheden of zelfs angst voor moeilijke gesprekken verdwijnen. Door op een professioneel niveau te luisteren en de klant aandacht te geven wordt het mogelijk de wens van de klant beter te verwoorden dan dat hij of zij dat zelf kan. Na deze opleiding mag een deelnemer zichzelf een echte professional noemen.

Groepsdynamiek

Leren van elkaar is minstens zo effectief als oefenen met scenario’s en basisregels. Tijdens de les halen we het net op over wat wel en vooral niet werkt bij de doelgroep. 

Omdat samen leren leuker en effectiever is wordt de training altijd in groepsverband gegeven. 

De intake

Tijdens een uitgebreide intake met opdrachtgever en trainer wordt besproken waar de behoefte ligt. Iedere organisatie heeft immers andere uitdagingen. Samen kijken we naar de concrete invulling van het programma.

De borgingsdag

Om ervoor te zorgen dat informatie niet wegzakt wordt binnen een maand een borgingsdag georganiseerd. Tijdens deze dag luisteren wij met de deelnemers op locatie mee tijdens hun eigen werkzaamheden. De deelnemers ontvangen persoonlijke adviezen, waarmee zij hun gesprekken naar een hoger niveau kunnen tillen.

De resultaten

Na het volgen van deze opleiding zien we de volgende resultaten:

N
Deelnemers kunnen vol zelfvertrouwen met klanten communiceren
N

De kwaliteit van de dienstverlening is hoger

N

Deelnemers kennen diverse gespreksmodellen en kunnen die op de juiste manier toepassen in een klantgesprek

N

Klanten ervaren een uniforme dienstverlening en hebben een positieve klantbeleving.

N

Deelnemers zijn doortastender en kunnen beter feedback geven.  

N

Deelnemers kunnen sneller tot de kern komen. 

Kosten en praktische informatie

Al onze trainingen worden in overleg met de klant op maat gemaakt. Op basis van het eerdergenoemde intakegesprek maken wij een prijsoverzicht op basis van dagdelen. Neem meer informatie met ons op of plan een afspraak in om de mogelijkheden te bespreken.

Locatie:
De trainingen kan zowel op locatie als op onze opleidingslocatie op Amersfoort Centraal gegeven worden.

Inclusief:

N

Lesmateriaal

N

Mogelijkheid tot uitgebreide lunch

Schrijf mij in!
Romy de Roo
Learning & Development
Tijd voor een goed gesprek? Plan een call.

Plan een afspraak in mijn agenda voor een oriënterend gesprek van ongeveer 30 minuten.

Tijdens ons gesprek ben ik benieuwd naar jouw uitdagingen en kunnen we misschien zelfs al wel wat tips geven. Kies een tijdstip dan neem ik contact met je op.