ContactCare Academy

Opleiding leidinggeven in klantcontact

Uitdaging, zelfontplooiing en een goede afwisseling tussen theorie en praktijk is hét kenmerk van deze energieke opleiding, waarbij we de mens achter de (aspirant-)teamleider centraal stellen.

Leiderschap in klantcontact

In deze opleiding wordt de basis gelegd om als leider een team optimaal te kunnen laten functioneren. De opleiding heeft een brede vak inhoud met een hoog niveau van persoonlijke bewustwording gecombineerd.

Wil je graag Teamleider worden? Of wil je in je huidige functie breder inzetbaar zijn door je leiderschapsvaardigheden verder te ontwikkelen? Dan is dit echt iets voor jou!

De opleiding in het kort

Wil jij

N

Constructieve gesprekken met jouw team kunnen voeren

N

Weten wat en waarom je rapporteert?

N

Weten hoe anderen jou zien en wat je daaraan kunt ontwikkelen?

N

Je persoonlijk verder ontwikkelen

N

Als manager coachend leren leidinggeven en jouw leiderschapsstijl doorontwikkelen

N

Groeien in jouw huidige functie of juist doorgroeien naar een leidinggevende functie

N

Je specialiseren tot coach of coachend leidinggevende binnen een organisatie

Dan is de het leiderschapstraject echt iets voor jou! 

In 8 uitdagende lesdagen duiken wij de diepte in, waarbij buiten theorie en praktijk ook de teamleider zelf onder de loep wordt genomen.
Uiteraard houden we rekening met alle richtlijnen rondom Covid-19 en zorgen wij voor een ruime, veilige en leervriendelijke lesomgeving in ons opleidingscentrum in Amersfoort.

Uitdaging, zelfontplooiing en een goede afwisseling tussen theorie en praktijk is hét kenmerk van deze energieke opleiding, waarbij we de mens achter de (aspirant-)teamleider centraal stellen.

En laten we niet vergeten dat leren ook gewoon onwijs leuk is, dus zijn de trainingen ook aangelengd met een gezonde dosis humor.

Onze deelnemers:

  • Hebben een leidinggevende rol 90% 90%
  • Zijn bezig met eigen ontwikkeling 60% 60%
  • Zijn theoretisch onderlegt in klantcontact 20% 20%
  • Werken aan een optimaal klantcontact 95% 95%

Jezelf centraal

Je kunt anderen pas goed begrijpen wanneer je jezelf hebt leren kennen. En dus houden we je in onze lesdagen, tijdens oefeningen en in geschreven opdrachten bewust een spiegel voor. En wanneer je door de ‘ongemakkelijke fase’ van dit onderdeel heen bent, zul je merken dat je een stuk beter begrijpt hoe en waarom mensen op jou reageren. En vooral ook: welke kwaliteiten je zult moeten ontwikkelen om de gewenste reactie van anderen te krijgen.
We werken samen aan jouw persoonlijke kracht, jouw effectiviteit, jouw unique selling points en aan jouw stip aan de horizon: waar beweeg en ontwikkel jij jezelf eigenlijk naartoe?

Na het volgen van de leerstraat Leidinggeven in het klantcontact zien we de volgende resultaten:

N

Je kent diverse communicatie en coachings-modellen en bent in staat om die aan anderen uit te leggen

N

Je profileert je als een leider en bent dus volledig zelfstandig inzetbaar in jouw functie

N

Je kunt alle geleerde stof toepassen in je dagelijkse werkzaamheden

N

Je snapt het belang van goed leiderschap in een organisatie en team en kan dat uitleggen en uitdragen binnen jouw eigen team.

N

Je bent gemotiveerd om het team te helpen om de volgende stap in hun ontwikkeling te nemen op het gebied van samenwerking, kwaliteit en sfeer

N

Je wilt continu blijven werken aan jouw eigen ontwikkeling

Vooropleiding & intake

Voor het volgen van deze opleiding is een vooropleiding niet nodig, wel is het van belang dat je functioneert op HBO-niveau, waarbij levenservaring en werk- en denkniveau net zo belangrijk zijn als een diploma.
Voor het optimale leerresultaat nemen wij tussen de inschrijving en de eerste opleidingsdag contact met jou op om een intakegesprek te voeren.
In dit gesprek worden jouw leerwensen en -behoeften geïnventariseerd en verwachtingen op elkaar afgestemd. Op deze manier realiseren we met elkaar een optimale samenwerking en interactie.

Startdata

De opleiding start twee keer per jaar in Amersfoort, in de maanden februari en september.

Locatie startdata & lesrooster

8 lesdagen verdeeld over 3 blokken

De opleiding start twee keer per jaar in Amersfoort, in de maanden februari en september.

Amersfoort 8 september 2021

8 september
29 september
13 oktober
27 oktober
10 november
24 november
november – definitieve datum n.o.t.k.
december – eindpresentatie – definitieve datum n.o.t.k.

Kosten en praktische informatie

De parttime beroepsopleiding kost € 2950,-. (De opleiding is vrijgesteld van BTW en als beroepsopleiding fiscaal aftrekbaar. Gespreide betaling is mogelijk in overleg.

Inclusief:

N

Lesmateriaal

N

Uitgebreide lunch of diner

N

Life changing skills en inzichten

Het programma

Deel 1: de teamleider zelf

N
Prio’s, doelen stellen en time management
N
Effectief communiceren
N
Persoonlijke effectiviteit
N
Zelfstandig aan de slag als Teamleider

Deel 2: Onmisbare skills

N
Compliance en GDPR
N
Coachen van teams
N
Diversiteit en inclusiviteit binnen jouw organisatie
N
Beoordelingsgesprekken voeren
N
Slechtnieuwsgesprekken voeren
N
Verzuimgesprekken voeren
Schrijf mij in!
Romy de Roo
Chief Operating Officer
Tijd voor een goed gesprek? Plan een call.

Plan een afspraak in mijn agenda voor een oriënterend gesprek van ongeveer 30 minuten.

Tijdens ons gesprek ben ik benieuwd naar jouw uitdagingen en kunnen we misschien zelfs al wel wat tips geven. Kies een tijdstip dan neem ik contact met je op.