Opleiding professioneel klantcontact

Leer als team in korte tijd sneller tot de kern te komen en met meer zelfvertrouwen te communiceren met klanten.

In een paar dagen een optimale klantbeleving.

Deze opleiding is een must voor klantcontactprofessionals. Deze korte opleiding geeft handige handvatten om bewuster te communiceren met klanten. Het boost het vertrouwen en de skills van medewerkers op de klantenservice, receptie of helpdesk en zorgt voor een optimale klantbeleving.

Plan een gesprek

Plan een afspraak van ongeveer 30 minuten.

Opleiding in het kort.

Tijdens de opleiding gaan we aan de hand van theorie, voorbeelden en eigen casuïstiek op zoek naar de drijfveren en typische reacties van de klant.

Waarom belt de klant nu eigenlijk? Wat is het doel van het gesprek? Wat is de vraag áchter de vraag? Door bewuster om te gaan met deze vraagstukken zullen onzekerheden of zelfs angst voor moeilijke gesprekken verdwijnen. Door op een professioneel niveau te luisteren en de klant aandacht te geven wordt het mogelijk de wens van de klant beter te verwoorden dan dat hij of zij dat zelf kan. Na deze opleiding mag een deelnemer zichzelf een echte professional noemen.

Groepsdynamiek

Leren van elkaar is minstens zo effectief als oefenen met scenario’s en basisregels. Tijdens de les halen we het net op over wat wel en vooral niet werkt bij de doelgroep.

Omdat samen leren leuker en effectiever is wordt de training altijd in groepsverband gegeven.

De intake

Tijdens een uitgebreide intake met opdrachtgever en trainer wordt besproken waar de behoefte ligt. Iedere organisatie heeft immers andere uitdagingen. Samen kijken we naar de concrete invulling van het programma.

De borgingsdag

Om ervoor te zorgen dat informatie niet wegzakt wordt binnen een maand een borgingsdag georganiseerd. Tijdens deze dag luisteren wij met de deelnemers op locatie mee tijdens hun eigen werkzaamheden. De deelnemers ontvangen persoonlijke adviezen, waarmee zij hun gesprekken naar een hoger niveau kunnen tillen.

De resultaten.

Na het volgen van deze opleiding zien we de volgende resultaten:
Deelnemers kunnen vol zelfvertrouwen met klanten communiceren
De kwaliteit van de dienstverlening is hoger
Deelnemers zijn doortastender en kunnen beter feedback geven.
Deelnemers kennen diverse gespreksmodellen en kunnen die op de juiste manier toepassen in een klantgesprek
Klanten ervaren een uniforme dienstverlening en hebben een positieve klantbeleving.
Deelnemers kunnen sneller tot de kern komen.

Kosten en praktische informatie

Al onze trainingen worden in overleg met de klant op maat gemaakt. Op basis van het eerdergenoemde intakegesprek maken wij een prijsoverzicht op basis van dagdelen. Neem meer informatie met ons op of plan een afspraak in om de mogelijkheden te bespreken.

 

Locatie:

De trainingen kan zowel op locatie als op onze opleidingslocatie op Amersfoort Centraal gegeven worden.

Inclusief:

Lesmateriaal
Mogelijkheid tot uitgebreide lunch

Download onze Academy brochure

In onze klantcontactopleidingen geven wij concrete handvatten om het vak klantcontact echt goed te verstaand.
Leer hoe de trainers van ContactCare het verschil kunnen maken in jouw organisatie.

Vragen

Hoe werkt de Telefoonservice precies?

Onze telefoonservice werkt als een externe telefonische klantenservice voor jouw bedrijf. Onze professionele en goed opgeleide medewerkers nemen de inkomende telefoongesprekken van jouw klanten aan en behandelen deze volgens de vooraf vastgestelde instructies. Zo kunnen we klantvragen beantwoorden, afspraken inplannen, bestellingen verwerken en meer, precies zoals jij dat wilt.

Wat zijn de openingstijden van de Telefoonservice?

Onze telefoonservice is beschikbaar tijdens de door jou gewenste openingstijden. Dit kan variëren van reguliere kantoortijden tot 24/7 ondersteuning, afhankelijk van jouw bedrijfsbehoeften.

Welke talen worden ondersteund door de Telefoonservice van ContactCare?

Onze telefonische klantenservice ondersteunt Nederlands en Engels.

Kan ik mijn huidige telefoonnummer behouden voor de telefoonservice?
Ja, we kunnen jouw huidige telefoonnummer behouden voor de telefoonservice. We zorgen voor een naadloze overgang, zodat jouw klanten jou nog steeds op het vertrouwde nummer kunnen bereiken.
Hoe kom ik erachter wat er in de gesprekken wordt gezegd?

Alle telefoongesprekken worden professioneel opgenomen om de kwaliteit van onze service te waarborgen en voor trainingsdoeleinden. Je kunt deze gesprekken terugluisteren in jouw persoonlijke MyCare omgeving, waar deze gesprekken ook beoordeeld kunnen worden. We zorgen ervoor dat van elk gesprek een duidelijke notitie wordt gemaakt, zo ben jij altijd op de hoogte van de inhoud van jouw gesprekken.

Contact

Vragen?
Plan een oriënterend gesprek

Download brochure

Download brochure

Download brochure

Download brochure

Download brochure

Download brochure

Download brochure

Download brochure

Download brochure

Download brochure

Download brochure

Download brochure