ContactCare Academy

Opleiding Basiskennis in klantcontact

Vuistregels, tegeltjeswijsheden, gespreksmodellen en gezond verstand. Dit zijn de basisingrediënten voor succesvol klantcontact. Wij brengen jou en onze medewerkers graag de fijne kneepjes bij.

Het ambacht klantcontact

Bijna elke organisatie heeft er mee te maken: klantcontact. En toch is het pas een trend van de laatste jaren waarin klantcontact als een echt vak wordt gezien.

Deze training boost het vertrouwen en de skills van jouw medewerkers van de klantenservice, receptie of helpdesk en zorgt voor een uniforme, maar vooral mensgerichte klantbeleving.

De opleiding in het kort

Ben jij

N

Aan het werk als receptionist(e), klantenservicemedewerker, telefonist(e), baliemedewerker of heb je veel (telefonisch) klantcontact?

N

Een startende klantcontact professional?

N

Op zoek naar een stabiele basis waar jij of jouw team op kunnen terugvallen?

N

Zenuwachtig of zelfs angstig aan de telefoon?

N

Onzeker over jouw reactie(vermogen) bij weerstandsgesprekken?

Dan is dit opleidingstraject echt iets voor jou! 

De klant staat centraal

Tijdens de training gaan we aan de hand van theorie, voorbeelden en jouw eigen casuïstiek op zoek naar de drijfveren en typische reacties van jullie klanten.
Waarom belt de klant nu eigenlijk? Wat is het doel van het gesprek? Wat is de vraag áchter de vraag? Zodra je antwoord kunt geven op deze vragen zul je merken dat eventuele onzekerheden of zelfs angst voor moeilijke gesprekken zullen verdwijnen. Door goed te luisteren en de aandacht er écht goed bij te houden zul je op het punt komen dat je de klant beter snapt dan hij zichzelf snapt en zijn wens beter kunt verwoorden dan hij dat zelf kan. Jij mag je met recht een expert noemen en de klant voelt zich koning.

Na het volgen van deze opleiding zien we de volgende resultaten:

N

Je kent diverse gespreksmodellen en kunt die op de juiste manier toepassen in een klantgesprek

N

Je bent op de hoogte van de geldende wetgeving rondom klantcontact en handelt daar ook naar

N

Je kunt klantprofielen herkennen en weet daar op de juiste manier op te reageren en mee om te gaan

N

Je kent jouw eigen (gespreks)profiel en weet hoe anderen op jou reageren

N

Je snapt waar weerstand in gesprekken vandaan komt

N

Je kunt op de juiste manier omgaan met emotionele klanten en weerstandsgesprekken

N

Je bent een ambassadeur voor jouw organisatie

Vooropleiding & intake

Voor het volgen van deze opleiding is een vooropleiding niet nodig, ook is het niet nodig om werkervaring te hebben in het klantcontact. Natuurlijk is ervaring of voorkennis prettig, maar wij zijn ervan overtuigd dat wij iedereen binnen een dag de juiste tools kunnen aanleren en in de juiste frame of mind kunnen krijgen om als een ware klantexpert aan de slag te kunnen.

Startdata

De opleiding is tweemaal per maand in Amersfoort te volgen. In de smaken overdag en ’s avonds.

Locatie startdata & lesrooster

Elke maand een nieuwe kans!

De opleiding is tweemaal per maand in Amersfoort te volgen. In de smaken overdag en ’s avonds.

Basistraining in klantcontact

Kosten en praktische informatie

De parttime beroepsopleiding kost €295,- ex BTW,-. per persoon. Gespreide betaling is mogelijk in overleg.

Inclusief:

N

Lesmateriaal

N

Uitgebreide lunch of diner

Het programma

Deel 1: de klantexpert zelf

N
Wie ben jij? Hoe zie jij jezelf?
N
Hoe zien anderen jou?
N
Wie wil je zijn?
N
Disc model

Deel 2: Onmisbare skills

N
De basis van goed klantcontact
N
Gespreksmodellen
N
Gespreksetiquette
N
Omgaan met weerstand
Schrijf mij in!
Romy de Roo
Chief Operating Officer
Tijd voor een goed gesprek? Plan een call.

Plan een afspraak in mijn agenda voor een oriënterend gesprek van ongeveer 30 minuten.

Tijdens ons gesprek ben ik benieuwd naar jouw uitdagingen en kunnen we misschien zelfs al wel wat tips geven. Kies een tijdstip dan neem ik contact met je op.