Vanaf 2018 geldt er een officieel verbod op koud bellen. Dit gaat onderdeel uitmaken van de wet bescherming persoonsgegevens. Over anderhalf jaar mogen alleen prospects die aangeven een telefoonnummer of e-mailadres beschikbaar te stellen voor specifieke doeleinden benaderd worden. Onder de noemer prospects vallen zowel consumenten als bedrijven.

Einde koude acquisitie

Word onafhankelijk van acquisitie

Door een goede online positionering, positieve referrals van bestaande klanten en waardevolle content, weten organisaties ContactCare vaak zelf te vinden. Vervolgens streven wij er op basis van deze leadgegevens naar om geïnteresseerden te helpen tijdens de oriëntatie- en keuzefase. Zo ontstaan er zakelijke contacten tussen onze organisatie en beslissers en beïnvloeders op het gebied van klantcontact. In het ene geval heeft een geïnteresseerde bezoeker behoefte aan een brochure, in een ander geval wordt er een telefonische afspraak ingepland. Ook kan een geïnteresseerde klant een bezoek brengen aan ons kantoor in Amersfoort. Zo maakt hij kennis met het team van collega’s achter de online omgeving en kan hij rondwandelen in het callcenter.De consequenties van de wetswijziging zullen voornamelijk voelbaar zijn binnen de verkoopsector, gezien koud bellen een veelgebruikte methode is om nieuwe relaties met klanten te starten. Toch hoeft het verbod geen bedreiging te vormen. We zeggen met enige trots het levende bewijs te zijn van een succesvolle organisatie die een klantenkring weet op te bouwen zonder acquisitie. ContactCare voert een uniek concept binnen de callcenterwereld: de afgelopen zes jaar hebben we een bijzondere groei weten te realiseren op het gebied van in- in plaats van outbound klantcontact. Telling our stories… to the people who want to hear them.

Wij geloven erin dat de combinatie van goede dienstverlening en positionering voldoende zijn om een doelgroep nieuwsgierig en vervolgens enthousiast te maken. We mogen spreken van een omvangrijke klantenkring zonder ooit een push-strategie toe te hebben gepast.

Deze strategie zet zich voort in onze dienstverlening. We durven nee te zeggen tegen kwantitatieve outbound campagnes met enkel commerciële doeleinden. Er wordt samengewerkt met organisaties die er eveneens van overtuigd zijn dat, met name anno 2018, de reis van een (potentiële) klant centraal staat. ContactCare biedt service op het moment dat de klanten van bovengenoemde organisaties er behoefte aan hebben. Op deze manier dragen de samenwerkingsverbanden bij aan bedrijfskwaliteit. Steeds vaker blijkt dat de resultaten van inbound leadgeneratie meer goede resultaten opleveren dan koude acquisitie. Het is de combinatie van inbound bereikbaarheid, menselijk contact en professionele opvolging van leads dat resulteert in partner- en ambassadeurschap.