Squla 2017-09-01T15:02:28+00:00

Klantcase Squla

Een effectieve afhandeling van klantcontact en tevreden klanten.

VERHOGING MARKTAANDEEL SQULA DOOR KLANTENSERVICE CONTACTCARE

Squla is een online leerprogramma voor leerlingen op de basisschool en biedt een waardevolle aanvulling op het lesaanbod. Het programma is bedoeld als hulpmiddel, om elk kind op zijn eigen niveau en in zijn eigen tempo te stimuleren door middel van een progressieve vorm van educatie. Squla heeft haar klantenservice voor 60% uit handen gegeven aan ContactCare om er voor te zorgen dat hun klanten op een consistente en servicegerichte wijze van informatie worden voorzien.

Squla gebruikt de volgende diensten

  • Klantenservice
  • 0900 nummer
  • Multilinqual

MULTICHANNELCAMPAGNES VRAGEN OM MULTICHANNEL KLANTCONTACT

Ieder jaar start Squla na de zomer een grote salescampagne, genaamd de Back2School actie. De campagne is bedoeld om nieuwe klanten te werven en huidige klanten te behouden. Door de inzet van diverse media en middelen, variërend van kennismakingspakketten aan alle Nederlandse basisscholen en TV tot internet en andere online media, is het marktaandeel van Squla aanzienlijk vergroot. De inzet van de diverse on- en offline kanalen en de klant die zelf het kanaal kiest om met de organisatie in contact te komen, vragen om een multichannel aanpak in de klantenservice. Daarbij is het moment dat een klant contact wenst, ook een belangrijke factor in de dienstverlening die van invloed is op de betrouwbaarheid van Squla en de conversie van leads.

BARRIÈREVRIJE CUSTOMER JOURNEY

Voor Squla ligt de focus op het zo hoog mogelijk houden van de service levels in de dienstverlening en iedere mogelijke barrière weg te nemen voor de potentiële klant in het bestelproces. Daarom hanteert Squla een zo kort mogelijke wachttijd als klanten bellen naar hun klantenservice en is gekozen voor een 020 nummer. Dit nummer is goedkoper en servicegerichter dan bijvoorbeeld een 0900 nummer.

VERHOOGDE BETROKKENHEID

De betrokkenheid bij de instructie en coaching van onze agents heeft Squla veel gebracht. Enerzijds heeft het een ‘feeling of control’ gegeven, dat belangrijk is bij de keuze voor het uitbesteden van het klantcontact. Anderzijds heeft het de agents een beter beeld gegeven van de opdrachtgever en is de betrokkenheid bij het product Squla, zijn (potentiële) klanten en de doelstellingen van de mediacampagnes vergroot. ContactCare heeft direct inzicht in de CRM van Squla waardoor de klant snel en effectief geholpen kan worden.

Tijntje Louwers, commercial director van Squla:

“We vinden het erg prettig samenwerken met ContactCare die een totaal-oplossing biedt voor klantcontact. Er is intensief contact met ContactCare en hun betrokkenheid is zeer hoog. Door via verschillende kanalen te communiceren en klanten op een servicegerichte manier te woord te staan, is ons klantcontact geoptimaliseerd. Potentiële klanten kunnen zelf kiezen via welke kanaal ze contact opnemen, wat de beldrempel enorm verlaagt. Dit zorgt voor een effectieve afhandeling van klantcontact en tevreden klanten.”

Ook benieuwd naar de mogelijkheden van goed klantcontact?

Professioneel klantcontact is essentieel om de loyaliteit en klanttevredenheid naar een hoger niveau te tillen. Daarnaast is een goede bereikbaarheid aantoonbaar conversie verhogend. Nieuwsgierig naar de specifieke mogelijkheden voor uw organisatie? Onze collega’s van de support-afdeling staan u graag vrijblijvend te woord, via telefoonnummer +31 33 828 0444.

Wilt u de bereikbaarheid van uw organisatie vergroten? Doe dan de nu quickscan en ontdek de mogelijkheden!

Doe de quickscan!
FD Gazellen awards
Thuiswinkel waarborg
Sprout
Graydon