Klantcase Slimster

Online prijzen vergelijken: al jarenlang een belangrijke markt voor zowel afnemers als aanbieders. Slimster kiest voor een andere strategie dan de meeste vergelijkers. Wat is het verschil met andere vergelijkers? Slimster zet de beste deal voor de consument centraal, niet de beste deal voor Slimster zelf. In lijn van deze strategie is het belangrijk dat de consument serieus wordt genomen. Vriendelijk en kwalitatief hoogstaand klantcontact is een cruciaal onderdeel van deze bedrijfsstrategie. Om dit waar te kunnen maken werkt Slimster samen met ContactCare.

SLIMSTER GEBRUIKT DE VOLGENDE DIENSTEN

  • Klantenservice

Over Slimster

Marco Schuurman, mede-oprichter van Slimster, legt uit wat Slimster doet: “Slimster vergelijkt producten, prijzen en deals voor consumenten en is daarbij actief in verschillende branches. Van huishoudelijk apparatuur tot verbouwingen en van verzekeringen tot zonnepanelen. Voor iedere tak verdiept Slimster zich in het product en informeert de consument objectief zodat deze wordt geholpen met het maken van zijn aankoopbeslissing.

Werkwijze Slimster

Een deel van de prijsvergelijkingen die Slimster aanbiedt, betreft prijsvergelijkingen voor verbouwingen. Een voorbeeld hiervan is dakkapellen. Op zowel Slimster.nl als Dakkapellen.com vindt de klant informatie over dakkapellen en kan een offerte worden aangevraagd. Deze aanvraag komt terecht bij verschillende aannemers die op hun beurt een aanbieding kunnen doen aan de consument.

De laatste jaren zijn de volumes op verschillende websites van Slimster flink toegenomen. ’Voorheen verzorgde we al het klantcontact zelf. Echter had dit een te grote impact op onze core-business: onze kwaliteit verder verhogen en nieuwe plannen uitrollen. Toch was het uit handen geven van het klantcontact niet iets wat direct voor hand liggend was’, aldus mede-oprichter Marco Schuurman. Slimster ziet het klantcontact namelijk als cruciale factor in het businessmodel van het bedrijf. Dat geef je niet zomaar uit handen natuurlijk.

Marco Schuurman, Slimster

‘We zijn nu ook in de avonden en in het weekend bereikbaar. Veel consumenten prefereren om ‘s avonds contact te hebben, dit levert ons daadwerkelijk meer omzet op.’

ContactCare als ondersteuning

Slimster is de samenwerking met ContactCare gestart omdat het op zoek was naar een partner die maatwerk levert op het gebied van klantcontact. ‘Het voordeel van de samenwerking met ContactCare is dat er echt wordt meegedacht. Zo is er een koppeling gebouwd tussen onze systemen en die van ContactCare, zodat onze systemen continu up to date zijn en de agents bij ContactCare altijd de beschikking hebben over de juiste informatie. Een ander voordeel dat Marco benoemt zijn de ruime openingstijden van ContactCare. ‘We zijn nu ook in de avonden en in het weekend bereikbaar. Veel consumenten prefereren om ‘s avonds contact te hebben, dit levert ons daadwerkelijk meer omzet op.’

Meegroeien

Slimster begon met een klein project bij ContactCare. Aan het begin van de samenwerking werden er alleen gesprekken opgepakt op het moment dat Slimster zelf niet bereikbaar was. In de loop van tijd is de samenwerking tussen ContactCare en Slimster doorgegroeid. Het inbound klantcontact wordt voor een groot gedeelte door ContactCare opgepakt, inmiddels voert ContactCare ook enkele outbound projecten uit voor Slimster. Zo zorgen Slimster en ContactCare samen voor groei. Marco Schuurman: ‘Doordat we ContactCare ingeschakeld voor het klantcontact, hebben wij onze handen vrij om onze business verder te ontwikkelen, terwijl we ondertussen het niveau van het klantcontact blijft groeien’.

Doorgroeien door het ontwikkelen van een platform

Dat Slimster niet stil staat is al wel duidelijk. Wanneer je oprichter/eigenaar Marco Schuurman vraagt naar de toekomst van Slimster antwoord hij enthousiast en gepassioneerd. ‘We zijn bezig om Slimster als platform op zichzelf neer te zetten. Het is de volgende stap in de groei van Slimster. We stappen af van alle losse websites zoals Dakkapellen.com en gaan communiceren vanuit één platform en merk: Slimster. Een enorme uitdaging.’ ‘Eén ding staat als een paal boven water: ContactCare denkt maar wat graag mee om het succes van Slimster nog verder uit te breiden.

Ook benieuwd welke mogelijkheden er zijn voor uw organisatie? Doe dan de vrijblijvende quickscan en ontdek hoeveel u bespaart bij het professioneel uitbesteden van uw klantcontact.

Doe de quickscan!
FD Gazellen awards
Thuiswinkel waarborg
Sprout
Graydon