Simpel 2017-09-01T15:02:02+00:00

Klantcase Simpel

De samenwerking met ContactCare heeft geleid tot lagere acquisitiekosten en een stijging van 10 tot 25% het aantal verkopen

Simpel verkoopt SIM-only abonnementen die zelf samengesteld kunnen worden. Klanten hebben daardoor controle over hun maandelijkse telefoonkosten. De samenwerking tussen Simpel en ContactCare heeft geresulteerd in een toename van 10 tot 25% van het aantal abonnementsverkopen.

MULTICHANNEL KLANTCONTACT

Simpel wil het de klant makkelijk maken. Bijvoorbeeld door goed en eenvoudig bereikbaar te zijn. Klanten bepalen zelf via welk kanaal ze contact opnemen.Bij Simpel bestond er daarom behoefte aan een professioneel multichannel contactcenter. De prospects op verschillende kanalen moeten effectief geconverteerd worden in klanten. Na een uitgebreid RFP-traject heeft Simpel gekozen om dit uit te besteden aan ContactCare.

Simpel gebruikt de volgende diensten

  • Klantenserice
  • 0900 nummer

Jasper de Rooij, Algemeen Directeur bij Simpel:

“De professionele uitstraling en het goede contact heeft ons doen besluiten om ons commerciële inboundverkeer uit te besteden aan ContactCare. Al sinds 2008 doen we met succes zaken met ContactCare.”

GROOTSCHALIGE MEDIACAMPAGNES

Simpel heeft succesvol geïnvesteerd in grootschalige mediacampagnes. Hierdoor is het aantal binnenkomende telefoongesprekken fors gestegen. Dankzij de nauwe samenwerking tussen ContactCare en Simpel ging de toename van het aantal klantcontacten niet ten koste van de kwaliteit.

Zonder ContactCare had Simpel haar bereikbaarheid niet zo kunnen inrichten. Er is gekeken naar verschillende partijen in de markt, maar geen één bood dezelfde service aan als ContactCare. Dit was voor Simpel een belangrijke overweging om voor ContactCare te kiezen.

Jasper Meerding, oprichter van ContactCare:

“De agents van ContactCare worden voortdurend getraind en in nauwe samenwerking met Simpel geïnformeerd over de nieuwste ontwikkelingen. Scherp blijven op de gesprekken die agents voeren, hen tijdig van de juiste informatie voorzien en hen bewust blijven maken van het feit dat zij een zeer belangrijk rol spelen in de conversie en daarmee het succes van de klant mede bepalen, zijn essentiële focuspunten van ContactCare.”

KOSTENBESPAREND EN CONVERSIEVERHOGEND KLANTCONTACT

De samenwerking met ContactCare heeft voor Simpel geleid tot lagere acquisitiekosten en een stijging van 10 tot 25% het aantal verkopen.

Jasper de Rooij, Algemeen Directeur bij Simpel:

“ContactCare is een slagvaardige en flexibele organisatie die goed aanvoelt waar de behoeftes van Simpel liggen en daar snel op weet in te spelen. De samenwerking met ContactCare heeft er toe geresulteerd dat de conversie van prospect naar klant aanzienlijk is gestegen. Ik ben zeer tevreden over de samenwerking en wij zullen deze waar mogelijk verder uitbouwen.”

Ook benieuwd naar de mogelijkheden van goed klantcontact?

Professioneel klantcontact is essentieel om de loyaliteit en klanttevredenheid naar een hoger niveau te tillen. Daarnaast is een goede bereikbaarheid aantoonbaar conversie verhogend. Nieuwsgierig naar de specifieke mogelijkheden voor uw organisatie? Onze collega’s van de support-afdeling staan u graag vrijblijvend te woord, via telefoonnummer +31 33 828 0444.

Wilt u de bereikbaarheid van uw organisatie vergroten? Doe dan de nu quickscan en ontdek de mogelijkheden!

Doe de quickscan!
FD Gazellen awards
Thuiswinkel waarborg
Sprout
Graydon