Klantenservice in vier talen met native speakers van ContactCare.

De markt van ‘connected devices’ in en rond het huis is nog maar net begonnen. Hoewel, steeds meer mensen een slimme thermostaat, slimme verlichting of soortgelijke producten in huis hebben. De verwachting van verschillende economen is dat de markt van ‘connected devices’ binnen enkele jaren zal uitgroeien tot een miljardenbusiness. Connected producten worden ook wel het nieuwe internet genoemd. Reden voor 50five om hier vol op in te zetten, met marktleiderschap in Europa als doel.

50FIVE GEBRUIKT DE VOLGENDE DIENSTEN

  • Multilingual
  • Klantenservice

De wereld van Internet of Things-devices bestaat al even, maar volgens Manfred Klumpenaar is het omslagpunt waarbij het grote publiek enthousiast wordt nu bereikt. Reden voor de operationeel directeur van 50five, een dochteronderneming van Engie, om snel door te pakken. 50five richt zich op consumenten die via internet smart home devices kopen.

Van leuke gadgets naar echte life changing events

Volgens Klumpenaar is het een kwestie van tijd voordat consumenten alles willen verbinden. “Stap voor stap begint men de voordelen te zien van het ‘slimmer maken’ van de leefomgeving.” Voordelen ontstaan vooral als je er wat dieper induikt, zo geeft Klumpenaar aan. “Mensen zien een slimme thermostaat soms als leuke gadget voor op een verjaardagsfeestje. Als deze goed wordt ingesteld in combinatie met een smartphone of -watch, en dus ziet waar je je bevindt en daarnaast automatisch signaleert als een raam geopend wordt, kan deze vrijwel zelfstandig gaan functioneren. Je hebt er dan geen omkijken meer naar. Naast dat het je geld kan besparen, als je verwarming nu soms nutteloos aanstaat terwijl jij je in een andere kamer of zelfs buitenshuis bevindt, heeft het direct ook een duurzaam karakter.”

Concurrentie neemt snel toe

Veel bedrijven storten zich dan ook op deze markt. Ook de huidige grote e-commercespelers zien de potentie. 50five vindt het belangrijk om klanten goede service te bieden. “Als je mensen vijftien jaar geleden een iPhone had gegeven, wat hadden ze er dan mee gedaan? Precies, bellen. Maar dat kon daarvoor ook al. Niemand had destijds verwacht dat je het zou gebruiken voor je bankzaken, als agenda, routeplanner en noem maar op. Bij de nieuwe generatie van elektronica is dat niet anders. Mensen zullen hierin wat geholpen moeten worden. Vandaar dat wij ons richten op die extra service.”

In plaats van zoveel mogelijk verschillende producten te verkopen, richt 50five zich op enkele hoofdleveranciers per productgroep. Zodoende bieden ze een specialistische klantenservice, zodat de klant de meerwaarde echt leert gebruiken.

Mounir El Hassani, Project Expert bij ContactCare:

‘Het klantcontact voor 50five is heel interessant om te doen. Toen de samenwerking tussen ContactCare en 50five begon heb ik een training gekregen over de producten en de werkwijze van 50Five. In de loop van de tijd ben ik steeds meer te weten gekomen over smart home producten en kan ik klanten voorzien van goed advies. Bij zeer complexe vragen kan ik doorschakelen naar de productspecialisten van 50five.’

Klantcase Flitsmeister

De samenwerking met Contactcare

“Wij stoppen ons telefoonnummer niet weg, maar willen juist zoveel mogelijk bereikbaar zijn. Door de samenwerking met ContactCare die de eerstelijns klantcontact voor heel Europa uit handen neemt, is dit ook bij sterke groei goed mogelijk,” zegt Manfred. “We hebben lang gezocht naar de juiste speler met voldoende technische kennis en besteden veel aandacht aan het opleiden. Het is fijn om te zien dat ContactCare ook bereid is te investeren in deze technische kennis. Daarnaast hebben we tijdens kantoortijden een goede ‘tweede lijn’ van eigen mensen die de apparaten door en door kennen.

Ook benieuwd naar de mogelijkheden van goed klantcontact?

Professioneel klantcontact is essentieel om de loyaliteit en klanttevredenheid naar een hoger niveau te tillen. Daarnaast is een goede bereikbaarheid aantoonbaar conversie verhogend. Nieuwsgierig naar de specifieke mogelijkheden voor uw organisatie? Onze collega’s van de support-afdeling staan u graag vrijblijvend te woord, via telefoonnummer +31 33 828 0444.

Wilt u de bereikbaarheid van uw organisatie vergroten? Doe dan de nu quickscan en ontdek de mogelijkheden!

Doe de quickscan!
FD Gazellen awards
Thuiswinkel waarborg
Sprout
Graydon