ICTERGEZOCHT.NL: OUTBOUNDCAMPAGNE OM KLANTEN TE BINDEN

Op ICTerGezocht.nl worden werkzoekende ICT’ers gekoppeld aan bedrijven. Met meer dan 50.000 ingeschreven ICT’ers kunnen bedrijven bij ICTerGezocht terecht in hun zoektocht naar ICT-talent. ICTerGezocht heeft ContactCare ingeschakeld om gezamenlijk een campagne op te zetten om de binding met bestaande klanten versterken.

ICTERGEZOCHT GEBRUIKT DE VOLGENDE DIENSTEN

  • Outbound

ICTerGezocht.nl

ICTerGezocht is een platform waarop ICT’ers en werkgevers elkaar treffen. Organisaties kunnen vacatures plaatsen op de website met meer dan 90.000 bezoekers per maand. Na de oprichting in 2008 is ICTerGezocht.nl inmiddels uitgegroeid tot de grootste ICT vacaturebank van Nederland.

Outboundcampagne om klanten te binden

Outbound wordt vaak geassocieerd met ‘ongewenst pushen en verkopen’, terwijl outbound juist een heel mooi medium is om in contact te komen met oude klanten, slapende klanten en nieuwe leads. Het project dat ICTerGezocht in samenwerking met ContactCare uitvoert, is daar een mooi voorbeeld van. ICTerGezocht schakelt ContactCare in om klanten uit het verleden te benaderen en te vragen hoe de diensten zijn bevallen. Dit levert naast bruikbare en concrete feedback ook nog eens nieuwe omzet op.

Voordelen benaderen ‘slapende’ klanten

  • Feedback op producten en diensten
  • Top-of-mind blijven bij de klant
  • Nieuwe sales

Oprichter Daan de Jong:

“Door het benaderen van klanten uit het verleden krijgen we feedback over onze producten en diensten en blijven onze contacten met klanten uit het verleden warm. Het is belangrijk om top-of-mind te blijven bij deze klanten.”

ICTerGezocht

Direct resultaat

Daan de Jong ziet de investering in een outbound project als een investering in de toekomst. ‘We hebben er bewust voor gekozen om klanten te benaderen die op dit moment geen actieve ICT vacatures hebben uitgezet . Het doel van deze campagne is niet om direct sales te creëren maar puur om de contacten warm te houden, feedback te krijgen en in kaart te brengen waar behoefte aan is. Daarnaast blijven we op de hoogte van de juiste gegevens zoals de contactpersonen binnen de organisaties.’ ICTerGezocht heeft gedurende de campagne verbeteringen in de dienstverlening doorgevoerd op basis van de ontvangen feedback.

Persoonlijke benadering

ICTerGezocht.nl kiest er bewust voor om klanten telefonisch te benaderen als waardevolle toevoeging op nieuwsbrieven en andere kanalen voor klantenbinding. Omdat ICTerGezocht werkt met een klein team, wordt dit telefonische contact uitbesteed aan ContactCare. Zo kunnen de medewerkers direct aan de slag met de feedback en de opportunities die voortkomen uit de campagne. Zo gaat er geen kostbare tijd verloren.

Ook geïnteresseerd in een persoonlijke outbound campagne?

ContactCare is een specialist in klantcontact en relatiebeheer en heeft jarenlange ervaring op het gebied van outbound telemarketing. Ondanks dat ContactCare verantwoordelijk is voor de uitvoering van de campagne, zal u als opdrachtgever betrokken worden bij de alle aspecten van de campagne: het doel, het resultaat en de wijze waarop outbound telemarketing wordt gerealiseerd. Nieuwsgierig naar de mogelijkheden voor uw organisatie? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op

Bezoek de website van ICTerGezocht.nl

FD Gazellen awards
Thuiswinkel waarborg
Sprout
Graydon